Rekonstrukce nádraží v Olomouci uzavřela hlavní příchod k nástupištím

Rozsáhlá rekonstrukce olomouckého nádraží za zhruba dvě miliardy nyní výrazně zasáhla do běžného provozu. Až zhruba do května bude uzavřený hlavní podchod, cestující tak musí chodit k nástupištím delší trasou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto)

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„Půjdete rovně až na konec a po schodech nahoru. Jsou tam přistavené autobusy,“ radí cestujícím na olomouckém hlavním nádraží pracovnice Českých drah.

Po směně má vymluvené hlasivky. Rekonstrukce kolejiště a nástupišť totiž zasáhla do fungování stanice a někteří lidé bloudí v podchodech.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na nádraží v Olomouci se uzavřel hlavní příchod k nástupištím. Natáčel tam Ivo Opletal

„Je to tady úplně přebombardované. Nejezdím často a je to velká změna se tady vyznat,“ stěžuje si cestující Josef Dvořák.

Každým dnem projde olomouckým nádražím až několik desítek tisíc cestujících. Ode dneška mají ještě o něco složitější se dostat k vlaku. Stavbaři zavřeli hlavní podchod a na nástupiště se musí oklikou.

„Doposud byli zvyklí, že ještě mohli vstupovat do podchodu z hlavního vestibulu a dostali se průchodem do nového podchodu. To se dnešním dnem změnilo a hlavní vchod z vestibulu se uzavírá. Možnost vstupu do průchodu nebo do nového podchodu je buď zvenčí, anebo v hale v pravé části vedle pizzerie,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Hotovo bude v létě 2016

Hlavní příchod k nástupištím bude k dispozici až příští rok na jaře. Podle Jakuba Ptačinského ze Správy železniční dopravní cesty dělníci nyní pracují také okolí stanice.

„Pracujeme na izolaci jednoho z mostů, které u hlavního nádraží jsou, pokračujeme s výstavbou trafostanice. V nejbližší době nás čeká kabelová část, ať už se týká komunikace nebo zabezpečovacích zařízení,“ upřesnil Ptačinský.

Rekonstrukce za dvě miliardy korun skončí v srpnu 2016.


Zvětšit mapu

Ivo Opletal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme