Stále není jasné, kdy bude pokračovat stavba I/11

3. duben 2012

Kdysi s velkou slávou zahájená, pak bývalým ministrem Vítem Bártou zastavená a teď znova obnovená. Tak vypadá stavba nové silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou. Před několika měsíci jsme potvrdili, že se ve státní kase našlo 400 milionů korun na to, aby se na staveniště mohly vrátit bagry a buldozery. Jenže od té doby se mnoho nového nestalo.

Nedokončené torzo mostu u Hrabyně vede odnikud nikam. A je to symbol zastavené priority Moravskoslezského kraje. Priority, která má zajistit bezpečné a důstojné spojení krajského města se západem regionu.

Jde také o obchvat Velké Polomi u Ostravy, což bude pro tamní obyvatele spása. „Ve dne v noci je to hrozné,“ posteskla si před časem jedna z obyvatelek. „Chudáci lidé, co bydlí tady okolo,“ nechal se pak slyšet jeden z řidičů.

Také v Opavě jsme mnohokrát slyšeli to samé. Nejen řidiči čekají. Ani sami neví, jak dlouho. „Čekáme na to už dlouho a doufám, že se dočkáme,“ poznamenala jedna z řidiček.

Ředitelství silnic a dálnic vzkazuje toto: Harmonogram není možné stanovit, protože není známo, kolik finančních prostředků bude přiděleno v dalších letech.

V každém případě jaro je tady a začít se musí co nevidět, věří Pavla Brady - předsedkyně sdružení pro výstavbu této silnice a současně náměstkyně opavského primátora.

„Já jsem ráda, že konečně došlo k nějakému pohybu. A věřím, že v tomto roce se další kus vystaví, protože opravdu na to všichni čekáme. Ta spojnice mezi Opavou a Ostravou je kritická. Věříme, že se stavba dostane zpět do režimu financování evropskými penězi. Stavba je rozjetá a je potřeba ji dokončit,“ dodává Brady.

Za 400 milionů korun se letos postaví přeložky sítí, opěrná zeď, mosty anebo části mostních konstrukcí. Peněz je totiž málo. Proto slova o velké šanci dostat tuto strategickou silnici pod křídla evropských dotací. Termín dokončení v roce 2015 je proto stále ještě pouze na papíře.

autor: mrk
Spustit audio