Konec dálnice D1 u polské hranice se změnil na luxusní cyklostezku

5. září 2012

Ředitelství silnic a dálnic řeší nečekaný problém. Kvůli tomu, že Poláci mají velké problémy se stavbou navazujícího úseku k dálnici D1, zůstává poslední úsek směrem od Bohumína nevyužitý. Navíc neexistuje žádná objízdná trasa.

Kdo z toho má naopak radost, jsou cyklisté a bruslaři. Z dálnice je teď zřejmě nejluxusnější cyklostezka v republice.

„Ještě kdyby to kousek prodloužili, nebyly tady ty předěly, tak by se nám to líbilo úplně nejvíc. A nemusí s tím doděláváním dálnice příliš pospíchat,“ říkaly zvesela cyklistky na rozestavěném ostravském úseku před pěti lety.

Psal se rok2007 aOstravou se šířila jako blesk zpráva, že po ještě neotevřené dálnici D47, nebo D1, se dá jezdit na kole. O pět let později se to samé děje v Bohumíně.

Starší paní tlačí kolo od dálnice a září spokojeností. „Nádhera! Je to asi šest kilometrů a jezdí se fakt výborně,“ pochvaluje si netradiční jízdu.

Dálnici bez aut mohou na Karvinsku vychutnávat přinejmenším do poloviny příštího roku. To by polská strana snad už mohla vyřešit svůj problém se špatným mostem, u kterého se zjistila podstatná závada – nezvládne silniční provoz.

Šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák se ale také tváří ustaraně. „Já řeším problém co s tou dálnicí, protože vím, že mi ji celou rozkradou. Když zůstane nehlídaná, tak veškeré věci, které nedrží pevně, tam nezůstanou,“ poznamenal.

Rozhodně ví, o čem mluví. V Ostravě za poslední roky zmizely celé úseky kovových spojnic dokonce přímo uprostřed dálnice za plného provozu.

Čtěte také

Milovníci cyklistiky na širokých silnicích se proto musí připravit na to, že na posledním dálničním úseku u polské hranice na auta nakonec narazit mohou. Budou patřit bezpečnostní agentuře a hlídačům.

autor: mrk
Spustit audio

Více z pořadu