Počty autobusů a vlaků se v příštím roce příliš nezmění. Kraj to přijde na 1,5 miliardy

24. listopad 2012
Zprávy , Zprávy

Téměř 1,5 miliardy korun zaplatí Moravskoslezský kraj za vlaky a autobusy v příštím roce. Počty spojů se až na výjimky nezmění. Zrušení se týká několika málo využívaných vlaků na okrajových železničních tratích - například mezi Suchdolem nad Odrou a Fulnekem. Celkově zůstane dopravní obslužnost zachována.

Je to boj o každou korunu, ale v jízdních řádech se v příštím roce škrtat nebude, říká náměstek hejtmana Daniel Havlík (ČSSD).

„Jsme domluveni prakticky s 80 procenty dopravců, s Českými drahami budeme ještě jednat, máme na to čas do konce listopadu. Já bych to chtěl začátkem příštího týdne uzavřít, ať máme zajištěné veškeré smlouvy,“ dodává náměstek.

Drobné změny se týkají vybraných spojů, které se kvůli malé obsazenosti nevyplácí. Patří mezi ně i zrušení většiny víkendových spěšných vlaků mezi Opavou a Ostravou.

Na této trati se ale podařilo obci Štítina vybojovat novou zastávku. Doposud tam rychlé vlaky jen projíždějí. Starosta Štěpán Koník nám už dříve řekl, že zastavování vlaků chce prosadit, protože tam mnoho lidí přestupuje.

„Je to věc dosti komplikovaná, určitě by jim to usnadnilo život, protože dnes už tady Štítinu, jako železniční stanici, využívají a dojíždějí osobními auty,“ uvedl starosta.

Z Krnova do Jeseníku budou jezdit spěšné vlaky

A ještě jedna zpráva, která se týká velké nejistoty u vlaků mezi Krnovem a Jeseníkem. Stát je nechce, ale nakonec zaplatí náhradní soupravy oba kraje - Moravskoslezský a Olomoucký. I když jsou na tomto úseku koleje ve špatném stavu, jezdit se po nich dá.

„Dopravní cesta směr Jeseníky není v nejlepším stavu, hlavně na polském území. Všechny čtyři páry rychlíků od ministerstva dopravy byly zrušeny, nahrazujeme je čtyřmi páry spěšných vlaků, takže doprava tam zůstane zachována,“ potvrdil Miroslav Klich z Českých drah.

V každém případě drtivá většina cestujících v příštím roce žádné velké změny nepocítí.

autor: mrk
Spustit audio