V neděli začnou platit nové jízdní řády. Cestující v kraji velké změny nečekají

4. prosinec 2012
Zprávy , Zprávy

Už v neděli začne platit nový jízdní řád. Změny ve veřejné dopravě v Moravskoslezském kraji jsou ale minimální. V Ostravě jde ale jen o předzvěst. Místní dopravní podnik chystá změny až na jaro.

V novém jízdním řádu v Moravskoslezském kraji se objeví kyvadlová linka V2. Má zajistit přepravu cestujících mezi Mosty u Jablunkova a Čadcou. Zatím tam zajížděly běžné vlaky. Kraj ale pořídil pro trasu za evropské dotace soupravy CityElefant, které nesmějí pod pravidel unie opustit Česko. Na trase tak bude převážně jezdit i slovenský dopravce.

„Podmínky jsou dány dotací. Zásadní komplikací to zřejmě nebude. Ta frekvence v tom dalším úseku není až tak velká. Bude to prostě přestup, který bude muset několik cestujících absolvovat,“ potvrzuje manažer krajské integrované dopravy Aleš Stejskal.

S novým jízdním řádem mělo od neděle začít po železnici jezdit šestnáct spojů nového dopravce. Soupravy Leo Express mají ale technické problémy. Na trať mezi Prahou a Ostravou proto vyjede jenom polovina spojů.

Podle generálního ředitele společnosti Leoše Novotného mají soupravy především problémy se softwarem. Celkových 16 spojů chce firma uvést do provozu ještě do konce letošního roku.

Na důležité vlakové spoje a dálkové autobusy má lépe navazovat havířovská MHD. Kromě toho ve městě počítají se zrušením málo využívaných linek, ale také posílením některých spojů k nemocnici.

Čtěte také

V ostravské MHD se objeví nová autobusová linka spojující Porubu s obchodním centrem v jižní části města. Spoj s číslem 65 ale podle Jiřího Kurtase z ostravského dopravního podniku nebude sloužit jen lidem, kteří chtějí nakupovat. Pomůže s obslužností Poruby a Svinova.

Ostravu čekají větší změny až na jaře

Výraznější změny chystá Dopravní podnik Ostrava až na jaro. Podnik musí omezit spoje kvůli penězům. Radnice už dříve vzkázala, že největší městské firmě pošle příští rok kvůli změnám v rozpočtovém určení daní menší dotaci. Navíc podraží náklady.

„Úspora, která bude nutná, se pohybuje kolem padesáti milionů korun. A z toho vyplývá nutnost redukce dopravních výkonů o asi šest procent,“ říká za koordinátora ostravského dopravního integrovaného systému Jan Dvořák.

Na změnách se pracuje. Jak se projeví na ostravských jízdních řádech, bude jasné v březnu. Dopravní podnik ale zřejmě omezí méně využívané spoje a některé linky sloučí.

autoři: tif , mik
Spustit audio