Kvůli opravám kolejí a silnic hrozí v příštím roce velké problémy s dopravou

30. listopad 2014
Zprávy , Zprávy

Pokud jezdíte často vlakem - například z Opavy, z Českého Těšína anebo Frýdlantu nad Ostravicí - měli byste se už teď připravit na velké nepříjemnosti. Na jaře příštího roku začne hned několik rozsáhlých výluk a omezení dopravy, protože se chystá modernizace tratí a nádraží.

„Jednak víme, že může být problém s množstvím autobusů – to znamená, že můžou být přeplněné. A pochopitelně počítáme s tím, že návazně tam může dojít k opravám krajských komunikací do dalších vesnic v okolí té jedničky. To znamená, že tam ten problém nastat může,“ říká náměstek hejtmana Daniel Havlík (ČSSD).

Tuší, že jednoduché to nebude. Náhradní autobusy mezi Opavou a Krnovem, mezi Frýdlantem a Valašským Meziříčím, dobrou náladu mezi lidmi nečeká ani v Českém Těšíně, kde pokračuje stavba koridoru.

To ale není všechno, kraj musí utratit více než jednu miliardu korun za opravu silnic druhé a třetí třídy.

„Spousta cestujících bude převáděna právě na autobusovou dopravu. V té chvíli je mi jasné, že se může stát – a někde to může být poměrně dramatické, budou zpoždění různých vlaků i autobusů a budou problémy, co se týká silniční dopravy. Tady vidím, že ty problémy skutečně mohou nastat,“ dodává náměstek.

Jiná možnost ale není, upozorňuje Miroslav Klich z Českých drah. „Výluky začnou v dubnu. Určitě budou náročné pro cestující, protože vlaky nahradíme autobusy. Ale snažíme se je nahradit v celém úseku, aby jeli z Opavy přímo do Krnova nebo do Bruntálu,“ ujišťuje Klich.

Zpoždění bude s největší pravděpodobností na denním pořádku. Na druhou stranu se ale například cestující do Krnova dočkají po mnoha desetiletích důstojnějších podmínek.

Vlakem až na letiště

Od 14. prosince platí nový jízdní řád Českých drah, který - také na jaře - zavede pravidelnou dopravu přímo k mošnovskému letišti, a to bude úplně první v Česku s napojením na železnici. V plánu je devět párů vlaků denně ze Studénky. České dráhy doufají, že o ně bude zájem.

„Spoléhám, že budou cestující složeni jednak z lidí jedoucích na letiště a jednak ze zaměstnanců průmyslových zón. Tam se také očekává nárůst. Mělo by to tedy sloužit oběma skupinám – jak letišti, tak průmyslové zóně,“ dodává Miroslav Klich.

S tím souvisí také zrušení pěti osobních vlaků mezi Bohumínem a Hranicemi na Moravě, které částečně nahradí jiné rychlíky. Pokud jezdíte tímto směrem, doporučujeme včas ověřit všechny změny. Co se týče jízdného, vzroste jen nepatrně - v průměru zhruba o jedno procento.

autor: mrk
Spustit audio