Plánování nové tramvajové trati v Ostravě provázejí spory

Tramvaj - Foto: F. Tichý

TramvajFoto: F. Tichý

Napjatá atmosféra provázela včerejší veřejné jednání o nové tramvajové trati v Ostravě. Má vést od porubského Slovanu přes Pustkovec směrem na sedmý a osmý obvod. Zatímco dopravní podnik hovoří o systémovém opatření a budoucí úspoře, mnozí lidé o zbytečné investici.

Tramvajová doprava - Foto: F. Tichý

Tramvajová dopravaFoto: F. Tichý

S novou tramvajovou tratí pro sedmý a osmý porubský obvod se počítá už desetiletí. Původně měla vést po ulici Bedřicha Nikodéma, nakonec ale územní plán počítá s ulicí 17. listopadu. A to je jádro sváru. Pustkovec a navazující části Poruby jsou totiž klidnou částí Ostravy. Mnozí lidé se tak bojí hluku, který by především v noci provoz tramvajových linek doprovázel, další říkají, že trať je zbytečná, protože stačí autobusy. Najdou se ale i tací, kteří se na kolejovou dopravu těší. 

Nová tramvajová trať má být dlouhá necelé dva kilometry a přijde na 380 milionů korun. "To není systémové řešení, aby území, na kterém žije bezmála třicet tisíc obyvatel, bylo obsluhováno autobusovou dopravou. To má řadu důvodů - ať už ekonomických nebo ekologických," vysvětluje ředitel Dopravního podniku Ostrava František Vaštík, proč je stavba důležitá. 

Starostka Pustkovce Nataša Čeganová patří ke kritikům stavby. "Budovat teď tramvajovou trať už je trochu pozdě. Domnívám se, že náklady budou určitě kolem půl miliardy. Připadá mi to neúměrné vůči tomu, co by to mělo tomu území přinést," říká starostka. Podle ní se lidé z této části Ostravy budou bránit. "Zřejmě bude petice, ustavuje se petiční výbor. Uvidíme, jestli se připojí i obyvatelé sedmého a osmého obvodu," odává starostka. 

O osudu trati totiž mohou definitivně rozhodnout jen městští zastupitelé, a to změnou územního plánu, případně každoročně pak při přípravě investičního rozpočtu. A v tom je další problém. Dopravní podnik Ostrava, který je městskou společností, svůj plán opírá o dotace z Evropské unie. Podle ředitele Františka Vaštíka by pak samotná Ostrava zaplatila jen čtvrtinu nákladů. 

Dopravní podnik o stavbě nové tramvajové trati rozhodne nejdříve za rok. Zatím dává dohromady podklady pro územní řízení. Příslušný evropský grant pak vyprší v roce 2013. 

Pořad: Zprávy  |  Stanice: Ostrava
Čas vysílání: každou hodinu  |  Délka pořadu: 4 minuty  
 

Nové články v rubrice

Moravskoslezský kraj
  ulice Školní, v katastru obce Petřvald, okr. Karviná, uzavřeno, Od 23.09.2017 06:00 Do 23.09.2017 23:59, Z důvodu konání kulturní akce "Den tradic" dojde k uzavření části místní komunikace ul. Školní., ...
  silnice II/648 (ulice Frýdecká), v katastru obce Český Těšín, okr. Karviná, zúžená vozovka na jeden jízdní pruh, stavební práce, Od 25.09.2017 07:00 Do 09.11.2017 23:59, Provádění stavebních prací překopem ...
  silnice III/4739 - Kaňovice - Dolní Datyně, okr. Karviná., práce na silnici, střídavý jednosměrný provoz, Od 25.09.2017 00:00 Do 15.10.2017 23:59, "Souvislé opravy povrchu silnice", Havířov, Dolní Datyně,, ...

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace