Na Třinecku začala výstavba další části železničního koridoru

12. květen 2010

Více než dvě a půl miliardy korun bude stát výstavba další části železničního koridoru mezi Bystřicí a Českým Těšínem. Těchto zhruba 12 kilometrů je součástí celkové modernizace trati směrem na Slovensko s termínem dokončení na jaře 2012. Stavbaři mění všechno - od kolejí po nová nástupiště nebo mosty.

Okolí třineckého nádraží je jedním velkým staveništěm. Zatímco třeba do Ostravy vede koridor už několik let, ve směru na Slovensko se na jeho otevření teprve čeká.

„Je to výstavba koridoru, optimalizace. To znamená od spodní stavby dráhy, přes železniční svršek, zabezpečovací zařízení. To je vlastně stavba úplně nové tratě,“ říká Jaroslav Adamec ze Správy železniční dopravní cesty Ostrava.

Mezi Bystřicí a Českým Těšínem projdou zásadní proměnou tři kilometry nástupišť, desítky výhybek, dvacítka mostů, čtyři podjezdy a úplně všechny kolejnice.

Miroslav Fabián ze Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje doufá, že vybudování celé trasy ke slovenské hranici nepotrvá dlouho.

„Bude také záležet na technických problémech a jiných, protože to probíhá poddolovaným územím. Nicméně když už se podařilo urychlit zahájení, tak věřím, že se úspěšně podaří i dokončení. Vidím to tak v horizontu dvou tří let,“ řekl Fabián.

Veškeré stavební práce probíhají za plného provozu, ovšem s omezením dopravy na jednu kolej.

autor: mrk
Spustit audio

Více z pořadu