Část dálničního přivaděče v Ostravě a obchvat Bohumína mají padnout za oběť škrtům v dopravě

2. srpen 2011

Peníze prý budou příští rok chybět například i pro běžnou údržbu silnic a železničních tratí. Státní fond dopravní infrastruktury má totiž příští rok k dispozici o deset miliard korun méně než je zapotřebí.

Lidem v Bohumíně už jednou hrozilo, že budou mít kvůli škrtům místo obchvatu jeden rozestavěný most a kamiony ucpané centrum města, a tak se vzbouřili.

Stavba se hnula kupředu až po ministerské návštěvě přímo na staveništi. Teď hrozí podobná situace znovu. Zdržení stavby by přineslo velké problémy.

„Do té doby by všechna nákladní doprava vedla centrem města. Proto předpokládám, že se v polovině příštího roku konečně dočkáme dokončení všech silničních staveb,“ říká starosta Petr Vícha.

Zatímco v Bohumíně má jít o zpomalení, v Ostravě se mluví přímo o zastavení stavby prodloužené Místecké ulice, která má být hotová příští rok. Náměstek ostravského primátora Aleš Boháč varuje, že bez toho se městu plnému aut neulehčí.

„Je to jedna z klíčových staveb ve městě, je to v centu města. Momentálně máme samotnou stavbu, ale nemáme na ni přivaděče a tím pádem ji nedokážeme efektivně využívat,“ vysvětluje náměstek.

O škrtech neslyší rádi ani v obcích mezi Ostravou a Opavou, kde je momentálně opuštěné staveniště silnice I/11. Na velký boj o peníze se připravují i obce, kde se ještě nestaví. Konkrétně jde o úsek stejné silnice ve východní části regionu.

„Předpokládám, že za pomoci zvolených poslanců a senátorů za tuto část kraje dosáhneme toho, že se peníze na stavbu najdou,“ potvrdila starostka Třince Věra Palkovská.

Ministerstvo dopravy však otevřeně mluví o tom, že nebudou chybět peníze jen na silnice. Plánuje už zrušení příspěvků na výstavbu cyklostezek, zvyšování bezpečnosti v dopravě včetně železnic a na programy pro výstavbu protihlukových opatření.

Spustit audio

Více z pořadu