Český rozhlas bude hlavním mediálním partnerem nového festivalu Leoše Janáčka
Hlavním mediálním partnerem Mezinárodního hudebního festivalu Leoše Janáčka bude Český rozhlas. Generální ředitel René Zavoral podepsal v Ostravě s šéfem festivalu memorandum o spolupráci. Květnová přehlídka naváže na dlouholetou tradici festivalů Janáčkův Máj a Janáčkovy Hukvaldy.
„Určitě počítáme s řadou přímých přenosů, další koncerty bychom nabrali takzvaně ze záznamu a pak je posluchačům přiblížili v jiných vysílacích časech,“ říká generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Rozhlas počítá i se zpravodajstvím z festivalu a publicistikou v celoplošném vysílání. „Vedle toho zpravodajského a redakčního pokrytí Českého rozhlasu Ostrava pomůžeme právě i těmi celoplošnými stanicemi,“ dodává Zavoral.
„Je to výrazný krok vpřed. Když máme nový formát festivalu, tak se nabízel i nový formát spolupráce. A jsem tomu opravdu rád,“ komentuje podpis memoranda ředitel festivalu Jaromír Javůrek.
Nový sloučený Festival počítá s rozpočtem kolem 16 milionů korun, což je více než měly Janáčkovy Hukvaldy a Janáčkův Máj dohromady. Šest milionů na něj schválilo města Ostrava. Podle náměstka primátora Zbyňka Pražáka (KDU-ČSL) chce přispět k jeho vyšší kvalitě a větší prestiži.
„Janáčkův festival určitě patří k takovému rodinnému stříbru Ostravy a naší ambicí bylo dát mu ještě daleko větší význam a daleko větší ohlas v České republice i ve světě,“ dodává Pražák.
Festival otevře 21. května v Ostravě Sinfonietta Leoše Janáčka v podání České filharmonie.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Otepluje se a přitom nám mrznou stromy.‘ Na výkyvy teplot si musíme zvykat, říká Hruška z Akademie věd
-
Motiv střelce z filosofické fakulty nebyl ovlivněn duševní poruchou, potvrdila státní zástupkyně
-
Procházková: Feriho kauza ukázala, že soudy jsou empatičtější a politici nejsou nedotknutelní
-
Takhle vypadal svatý Vojtěch. Pražské arcibiskupství zveřejnilo podobiznu svého hlavního patrona