Český rozhlas bude hlavním mediálním partnerem nového festivalu Leoše Janáčka

2. prosinec 2017
Dobré odpoledne

Hlavním mediálním partnerem Mezinárodního hudebního festivalu Leoše Janáčka bude Český rozhlas. Generální ředitel René Zavoral podepsal v Ostravě s šéfem festivalu memorandum o spolupráci. Květnová přehlídka naváže na dlouholetou tradici festivalů Janáčkův Máj a Janáčkovy Hukvaldy.

„Určitě počítáme s řadou přímých přenosů, další koncerty bychom nabrali takzvaně ze záznamu a pak je posluchačům přiblížili v jiných vysílacích časech,“ říká generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Rozhlas počítá i se zpravodajstvím z festivalu a publicistikou v celoplošném vysílání. „Vedle toho zpravodajského a redakčního pokrytí Českého rozhlasu Ostrava pomůžeme právě i těmi celoplošnými stanicemi,“ dodává Zavoral.

„Je to výrazný krok vpřed. Když máme nový formát festivalu, tak se nabízel i nový formát spolupráce. A jsem tomu opravdu rád,“ komentuje podpis memoranda ředitel festivalu Jaromír Javůrek.

Nový sloučený Festival počítá s rozpočtem kolem 16 milionů korun, což je více než měly Janáčkovy Hukvaldy a Janáčkův Máj dohromady. Šest milionů na něj schválilo města Ostrava. Podle náměstka primátora Zbyňka Pražáka (KDU-ČSL) chce přispět k jeho vyšší kvalitě a větší prestiži.

„Janáčkův festival určitě patří k takovému rodinnému stříbru Ostravy a naší ambicí bylo dát mu ještě daleko větší význam a daleko větší ohlas v České republice i ve světě,“ dodává Pražák.

Festival otevře 21. května v Ostravě Sinfonietta Leoše Janáčka v podání České filharmonie.

autor: Petra Sasínová
Spustit audio