Do Nádražní ulice v centru Ostravy se vrací život, modernizace je po roce a půl hotova

10. prosinec 2016

Z ostravské Nádražní ulice v centru města zmizely zákazové značky. Motoristé se tam vrací po osmi měsících. Tak dlouho trvala druhá část modernizace této třídy. V neděli obnoví Dopravní podnik Ostrava také tramvajovou zastávku Elektra.

Lidé tam budou moci nastupovat a vystupovat, kvůli dodatečné změně projektu tam ale zatím není ani přístřešek.

„Je to lepší, než to bylo. Tramvaje už nedělají takový hluk jak tanky, jak to bylo dříve. Ale hlučnost je tady pořád. A ještě je nedořešené, že zapomněli, že je tady obytný dům,“ říká paní Marcela Mikšaníková, která bydlí hned u zastávky.

Zastávka měla být původně posunutá přímo před dům číslo 9, ve kterém paní Mikšaníková bydlí. Město se ale v průběhu rekonstrukce rozhodlo, že zastávku vrátí tam, kde byla dříve.

„Původní projekt počítal se zastávkou, která byla u lékárny. Bylo by tady ale málo místa pro chodce. A tím, že zastávka je hojně využívána také v nočních hodinách, jsme měli také obavy, že lidé stojící na zastávce budou rušit rezidenty,“ vysvětluje náměstek primátora Zdeněk Rieger (Ostravak).


Co přinese oprava Nádražní ulice
Odhlučnění kolejí, bezpečnější zastávky, kvalitnější povrchy vozovky i chodníků, modernizované inženýrské sítě. Počítá se i se zklidněním dopravy – snížení počtu projíždějících vozidel na polovinu.
Zdroj: www.nadrazni.ostrava.cz

Kromě místa se změní i design přístřešku. Zatím je tady jen označení zastávky. „Ta zastávka tady samozřejmě bude. Počítám, že zhotovení potrvá tak šest týdnů s tím, že předtím ale musí proběhnout stavební řízení,“ dodává Rieger, podle kterého se toto zdržení vyplatí. „Chtěli jsme zastávku, která bude odpovídat 21. století, nechtěli jsme se smířit s tím, co bylo v projektu původně navrženo.“

Přístřešek, který má být ze skla a kovu, bude stát několik set tisíc korun. Vedení města také dodatečně na několika místech vyměnilo beton za prostor pro květiny a zvažuje další zelenou výzdobu ulice.

„Bohužel, je to centrum města, kde nebylo myšleno na zeleň. Ale myslím si, že to splní svůj účel. Kdyby ještě dobrou zastřešenou zastávku postavili,“ dodává Marcela Mikšaníková.

„No, vypadá to dobře, hlavně že už to po tak dlouhé době dokončili. Ale dívám se, že tu zbořili ten přístřešek pro pasažéry, tak to vidím jako minus,“ říká další obyvatelka města Irena Macháčková.

Někteří lidé mají obavy z toho, jak tady bude fungovat automobilový provoz. Zálivy zastávek vystupují do silnice a nutí řidiče čekat za tramvajemi. Ulice má být totiž vstřícnější k chodcům než k autům.

autor: Petra Sasínová
Spustit audio