Malé finanční úřady se rušit nebudou, zaměstnanci budou za klienty dojíždět

Obyvatelé třiadvaceti menších měst po celé republice si můžou oddechnout. Finanční úřady v obcích zůstanou. Jen za jejich úředníky budou chodit jinam, nejspíš na radnici. Na změně původního plánu finanční správy se dnes se starosty dotčených obcí dohodl ministr financí Andrej Babiš z hnutí ANO.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Podání daňového přiznání na finančním úřadě. (Ilustrační snímek)

Podání daňového přiznání na finančním úřadě. (Ilustrační snímek) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Generální finanční ředitelství o svém rozhodnutí zrušit 23 malých poboček, z toho nejvíce v Moravskoslezském kraji, obcím dopředu nic neřeklo. Po zveřejnění nápadu proto nastal doslova poprask. Lidé se začali bát, že na nejbližší finanční úřad budou jezdit někde i desítky kilometrů.

Starostové se hned obrátili na senátory, poslance, věc řešila i koalice. Ministr financí Andrej Babiš připustil, že u plánu na rušení územních pracovišť selhali v komunikaci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Malé finanční úřady se rušit nebudou, jejich zaměstnanci budou za klienty dojíždět. Natáčela o tom Věra Masopustová

„Z naší strany, ze strany finanční správy, to bylo trochu nešťastně komunikováno. Jsem ale rád, že jsme dospěli k dohodě,“ uvedl ministr.

I když se bude finanční správa ve třiadvaceti malých městech svých budov nebo nájmů zbavovat, jejich služba v obci zůstane. Zaměstnanci - experti na daně, které lidé potřebují nejvíc, budou za klienty v úřední dny dojíždět. Pracovat by mohli například na radnicích.

„Města říkají, že pokud budou mít prostory a možnosti, nabídnou tyto místnosti k tomu, aby v nich mohla tato finanční správa být vykonávána. Budou tam minimálně dva lidé a v případě, že ve dnech, kdy se podávají daňová přiznání, dojde k navýšení, budou posíleni,“ řekl po jednání šéf Svazu měst a obcí František Lukl.

„Občan by od 1. 1. 2016 neměl poznat změnu, co se týká výkonu agendy. Může poznat změnu z hlediska místa, ale pokud budou mít starostové možnost, aby takové finanční úřady umístili do svých úřadů, tak to bude plus v tom, že pod jednou střechou si lidé mohou vyřídit dvě agendy," dodal Lukl.

Teď začnou dvoustranná jednání mezi finanční správou a starosty jednotlivých měst o tom, kde přesně by mohl finanční úřad v úřední dny sídlit a kolik zaměstnanců bude za lidmi dojíždět. Definitivně by o tom mělo být jasno do konce září.

Věra Pfeifferová, Denisa Šindlerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme