Město Ostrava zredukovalo plány na novou tramvajovou trať v Porubě

19. září 2017
Dobré odpoledne

Vedení Ostravy se rozhodlo pro redukovanou podobu plánovaného rozšíření tramvajové trati do Poruby. Ze zvažovaných variant vybralo tu, která se vyhne ulici Bedřicha Nikodéma. Trať se napojí na koleje v ulici 17. listopadu, povede kolem komplexu Duha a po Průběžné k hypermarketu Globus.

Rozšíření tramvajové trati do 7. a 8. obvodu Poruby má zastánce i odpůrce. Petici Ne tramvajím podepsalo více než 4,5 tisíce lidí. Podle její organizátorky Markéty Vysloužilové se odpůrci nesmíří ani s variantou bez ulice Bedřicha Nikodéma.

„Petice chrání tři ulice – Bedřicha Nikodéma, Průběžnou a 17. listopadu. Náš protitramvajový boj bude trvat dál, dokud celý projekt nebude zastaven,“ říká Vysloužilová.

Ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák (Ostravak) nicméně věří, že vybraná varianta omezí třecí plochy. To ale podle něho nebyl hlavní důvod, proč město vybralo jednodušší a kratší trasu. „Nechali jsme zpracovat dopravní model a ukázalo se, že stačí varianta B – to je po ulici 17. listopadu,“ říká.

Trasa by měla být dlouhá necelé tři kilometry a oproti původně plánovaným 9 zastávkám se má jejich počet snížit na šest. „Model ukázal také to, že počet zastávek je předimenzovaný. Pokud chceme co nejvíce lidí převézt za co nejkratší dobu, dojde k redukci zastávek,“ dodává Semerák.

Během podzimu chce vedení města představit vybranou trasu Porubě a Pustkovci. Zastupitelé Pustkovce si již dříve odhlasovali, že budou proti, protože obvod novou trať nepotřebuje. „Existují varianty ve formě autobusů na CNG nebo elektrobusů a tyto nepotřebují tramvajovou trať, nepotřebují zábor půdy, nepotřebují kácení stromů,“ shrnuje důvody Markéta Vysloužilová.

Vedení Ostravy argumentuje především ekologizací dopravy, kvalitnějším a rychlejším spojením 7. a 8. obvodu s dalšími částmi Poruby i centrem města. Lidé se podle Semeráka nemusí obávat, že se někam dostanou hůř než autobusy. „Krom toho, že část linek bude zrušena a nahrazena tramvají, tak my budeme schopni tu Porubu vnitřně lépe obsloužit třeba pomocí mikroelektrobusů,“ míní Semerák.

Oblast kolem Duhy se má stát důležitým dopravním uzlem. V budoucnu město počítá i s přestěhováním vozovny tramvají z centra Poruby na smyčku nové trati.

autor: Petra Sasínová
Spustit audio