Nedostatek řidičů DPO se projevil omezením tramvajového provozu

7. duben 2017
Zprávy , Zprávy

Nedostatek řidičů v ostravské městské hromadné dopravě mohou pocítit i cestující. Dopravce dočasně omezil provoz tří doplňkových tramvajových linek. Kromě toho, že podniku chybí 50 řidičů, je dalších více než sto na nemocenské. Vedení společnosti proto jedná s odboráři o podstatném zvýšení jejich platů. V průměru si zatím řidiči vydělají necelých 25 tisíc hrubého.

„Atmosféra je taková, že je člověk unavený. Přesčasy, psychika – jsou řidiči, kteří mají třeba čtyři přesčasy za měsíc,“ říká jeden z řidičů tramvají Dopravního podniku Ostrava (DPO).

Podle šéfa odborářů DPO Iva Protivínského je důsledkem špatných platových i pracovních podmínek právě i vysoká nemocnost. „ Tam se promítá více faktorů – přetěžování řidičů vede i k tomu, že větší počet jich marodí,“ upozorňuje odborář.

Vedení DPO si uvědomuje, že řidičům chybí k práci motivace. „Vidíme souvislost mezi nemocností a ochotou pracovat. Chceme navýšit mzdy řidičů a věříme, že po Velikonocích uzavřeme novou kolektivní smlouvu nebo dodatek, která navýší mzdy o tisíce korun,“ říká šéf DPO Daniel Morys.

Kromě zvýšení tarifních platů chystá dopravce i další vylepšení ohodnocení řidičů. „Budeme proplácet i státní svátky a chystáme také příplatek za bezabsenčnost,“ dodává ředitel.

Podle odborářů je dohoda reálná a neplánují nátlakové akce. „Věřím, že se to teď někam pohne. Budu rád, pokud se přiblížíme mzdě 28 nebo 29 tisíc. A věřím, že i v budoucnu by se mzdy mohly pohybovat na nějaké vyšší úrovni,“ dodává Protivínský.

Zatím si řidiči v Ostravě vydělají méně než jejich kolegové nejen v Praze ale také v Brně, Plzni nebo Olomouci. Dopravní podnik zároveň zintenzivnil nábor nových lidí. Jedním z opatření je náborový příspěvek 15 tisíc korun.

Náboráři dopravce se vypravili i za propuštěnými horníky z dolu Paskov. Ti ale neměli zájem kvůli nízkým platům.

autor: Petra Sasínová
Spustit audio