Správa železnic chystá v Ostravě modernizaci trati za osm miliard

18. leden 2017
Zprávy , Zprávy

Správce železnic začal připravovat kompletní modernizaci ostravského železničního uzlu. Bude to stát téměř 8 miliard korun. Jedná se o frekventovaný pětikilometrový úsek mezi zastávkami Svinov, Střed, Mariánské Hory a Hlavní nádraží. Železničáři chtějí zvýšit počet kolejí na trase a slibují, že vlaky pak budou jezdit rychleji.

„Asi se do toho dlouho neinvestovalo. Není to úplně tragické, ale kdyby se to zrychlilo, tak by to bylo fajn,“ říká Lukáš Kohoutek z Ostravy-Mariánských Hor, který jezdí vlakem do Kopřivnice do práce.

„V každém případě, zlepšit by to všecko chtělo,“ dodává také Naděžda Drobková z Bohumína.

Modernizace čeká stanici Hlavní stanici, včetně báňského a seřaďovacího nádraží. Mezi mostem přes Odru a zastávkou Mariánské hory se počítá s vybudováním přesmyku. Podle mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřiny Šubové se změní i zastávka Stodolní.

„Tady budeme prodlužovat nástupiště o sto metrů, aby bylo možné přistavovat i delší dálkové soupravy. Rekonstrukcí projde i stanice Ostrava-Střed. Tady se zřídí mimoúrovňový přístup na nástupiště, s největší pravděpodobností to bude variantou podchodu,“ upřesňuje mluvčí SŽDC.

V celém úseku budou místo dvou kolejí tři a kolem hlavního nádraží čtyři. Další kolej přibude i na mostě přes Odru. Vlaky budou díky tomu jezdit rychleji. Téměř na polovině trasy je dosud maximální rychlost šedesátka.

„Zvýší se průjezdová rychlost na 120 kilometrů v hodině, což samozřejmě přinese zkrácení jízdních dob vlaků, zajištění stability jízdního řádu a kapacity železniční dopravní cesty,“ dodává Šubová.

„Přínos vidím v tom, že se zvýší rychlost vlaků, kapacita, komfort pro cestující. Ale je to také příležitost pro Ostravu zlepšit veřejnou dopravu celkově, lépe propojit železnici s městskou hromadnou dopravou, protože teď to není úplně optimální,“ vítá plánovanou rekonstrukci prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka.

Lidé na peronu a vlak Regionova

Práce na přestavbě uzlu mají začít v roce 2021 a skončit v roce 2025. S rekonstrukcí výpravních budov se nepočítá. Podle správy železnic jsou v dobrém stavu.

autor: Petra Sasínová
Spustit audio