V Ostravě chybí řidiči trolejbusů. Na klíčové trati tak musí dočasně jezdit autobusy

Ostravě chybí řidiči, a to hlavně trolejbusů. Za volant je dopravní podnik láká i pomocí náborového příspěvku, jenže ani o ten nestojí dost zájemců. Problém se teď navíc prohloubil. Už za pár dní se totiž v krajském městě otevře nová trolejbusová trať, kterou město vybudovalo, aby podpořilo ekologickou dopravu. Aby ji ovšem dopravní podnik mohl provozovat, bude zřejmě muset řidiče stáhnout z jiné páteřní linky ve městě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Trolejbus ostravské MHD

Trolejbus ostravské MHD | Foto: František Tichý | Zdroj: Český rozhlas

Inzeráty dopravního podniku dokládají nouzi, jakou v současnosti při shánění řidičů trolejbusů čelí. Z letáku lze vyčíst, že nepožadují praxi, naopak nabízejí i dříve neslýchaný náborový příspěvek 16 tisíc korun a další bonusy.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Ostravě chybí řidiči trolejbusů. Natáčela o tom Iva Havlíčková

„Dříve jsme měli podmínku, že uchazeč musel mít řidičský průkaz na autobus nebo na trolejbus. Dneska, protože jich je nedostatek, musíme slevit. Kurzy jsou pak hrazeny dopravcem,“ říká mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Masy nových zaměstnanců ale náborová kampaň zatím nepřitáhla. Řidič Martin, který za volantem trolejbusu tráví už 20 let, se tomu ani nediví:

„Baví mě to, jinak bych to nedělal. Je to náročné, hlavně psychicky. Vstávání, nepravidelná pracovní doba, jí se za pochodu. Na některých konečných i to sociální zařízení pokulhává. No a samozřejmě peníze. To vše je důvodem, proč se tolik šoférů nehlásí.“

Už příští týden se přitom trolejbusová síť v Ostravě rozšíří o další trať, kterou město vybudovalo za pomocí švýcarských fondů. Jenže na tu dopravní podnik potřebuje více než 20 dalších řidičů.

„Řešení máme připraveno. Jsme připraveni nahradit trolejbusy na lince 104 autobusy. Samozřejmě dočasně, na překlenutí momentálního nedostatku řidičů,“ uvádí Albrecht.

Páteřní trolejbusová linka číslo 104, spojuje mimo jiné centrum města se zoo, autobus místo trolejbusu tu bude jezdit minimálně několik měsíců, než se potřebný počet šoférů podaří sehnat a proškolit. Získání průkazu k řízení trolejbusu přitom trvá podstatně déle, než třeba pro autobus.

Iva Havlíčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme