Cvičte s námi!27. dubna  2014 v 08:42  

Cvičení pro seniory - 4

Trenérka cvičení pro seniory Veronika Krulová - Foto: Naďa Čvančarová

Trenérka cvičení pro seniory Veronika KrulováFoto: Naďa Čvančarová

Po celý duben cvičíme s vahou vlastního těla. Můžeme cvičit ve stoje, vsedě nebo vleže na zemi, a také - jak jsme si ukázali minule - na židli. Výhodou tohoto cvičení je, že se dá zvládnout nejen doma, ale například i v kanceláři nebo během cest, stačí zvolit cviky odpovídající prostoru.

Aby ale mělo cvičení skutečně pozitivní dopad na naše tělo, je důležitá pravidelnost a správné provádění cviků. K tomu poslouží i pohled na fotografie doprovozené popisky, které nám ve čtvrtém pokračování cvičení s vahou vlastního těla ukážou, jak se po posilování věnovat cvikům na uvolnění. A to konkrétně krku, páteře, beder a kyčelních kloubů. 

 

Cvičení pro seniory spolu s trenérkou Veronikou Krulovou připravila redaktorka Naďa Čvančarová.

Vložit na svůj web


1. Vleže na zádech zaujmeme základní pozici - nohy máme v kolenou pokrčené, paty přitažené k hýždím, pánev je naklopená tak, aby se bedra dotýkala podložky. Bříško je vtažené a paže volně natažené podél těla. Ramena tlačíme k zemi a hlava je v prodloužení páteře. S výdechem otáčíme hlavu na jednu stranu, s nádechem ji vracíme zpět. Totéž provádíme na druhou stranu. Cvik opakujeme zvolna několikrát za sebou. Uvolňujeme krční páteř. 

Obrázek 1. Základní pozice + uvolnění krku - Foto: Naďa Čvančarová


2. Vleže na zádech zaujmeme základní pozici - viz cvik č. 1. Pokrčená kolena přitáhneme rukama k hrudníku. S nádechem tlačíme kolena nahoru proti tlaku rukou, s výdechem přitahujeme kolena zpět k hrudníku. Hlava je stále položená na zemi. Cvikem uvolňujeme oblast beder. 

Obrázek 2. Uvolňování beder - Foto: Naďa Čvančarová


3. Vycházíme opět ze základní polohy vleže. Nohy jsou pokrčené na šířku pánve, ruce leží na zemi v rozpažení. S výdechem pomalu přetáčíme pokrčené nohy na jednu stranu, s nádechem je vracíme zpět. Totéž provádíme na druhou stranu. Tímto cvikem uvolňujeme páteř a svaly kolem páteře. 

Obrázek 3. Základní pozice, kolena na druhou stranu - Foto: Naďa Čvančarová


4. Vleže na zádech zaujmeme základní pozici, tentokrát máme nohy natažené, ruce volně podél těla. S výdechem přitáhneme jednu dolní končetinu k hrudníku a pomalu s ní rotujeme do strany a zpět do protažení, až do základní pozice. Totéž provádíme i na druhou stranu. Tímto cvikem uvolňujeme kyčelní klouby.  

Obrázek 4. Základní pozice, rotace do strany - Foto: Naďa Čvančarová

Pořad: Cvičte s námi!  |  Stanice: Ostrava
Čas vysílání: Pořad skončil k 31. 8. 2014 (neděle 08:40)  |  Délka pořadu: 5 minut  
 

Nové články v rubrice

Moravskoslezský kraj
  Povětrnostní podmínky: silný vítr, Mosty u Jablůnkova - na vrcholu
  Od 11.12.2017 11:35 do 13:40; v ulici Hlavní třída v obci Český Těšín okres Karviná; u podchodu ČD; nehoda; 2 havarovaná vozidla; 2 OA bez zranění
  Slezské náměstí, Bílovec, okr. Nový Jičín, uzavřeno, Od 13.12.2017 16:00 Do 13.12.2017 20:00, celková uzavírka MK - Celé Česko zpívá koledy - kulturní akce, Vydal: Městský úřad Bílovec

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace