Cvičte s námi!20. července  2014 v 08:39  

Cvičíme na míči vleže na zádech – i pro hezčí bříško

Gymball - fyzioterapeut a trenér Daniel Kovarik - Foto: Naďa Čvančarová

Gymball - fyzioterapeut a trenér Daniel KovarikFoto: Naďa Čvančarová

Taky někdy těžko hledáte motivaci pro pravidelné cvičení? Bez něj to ale k viditelnému efektu nepovede. Pokud tak sníte o pevnějším a hezčím bříšku, doporučíme vám pár cviků na gymballu.

Pro pravidelné cvičení, které přináší efekt v podobě zpevnění svalstva, lepší pohyblivosti, pružnosti nebo i úlevy od bolesti, je nutná motivace. Pokud se spolu s fyzioterapeutem a trenérem Danielem Kovarikem chcete dnes pustit do dalších cviků na gymballu, vidinou vám mohou být mimo jiné pevnější břišní svaly a tím i líp vytvarované bříško. 

I když je obecně cvičení na gymballu vhodné pro všechny kategorie cvičenců a může sloužit i jako vyloženě rehabilitační cvičení, vždy je nutné k němu přistupovat individuálně. Na to by měli myslet zvláště senioři, lidé se zdravotními problémy a těhotné ženy. 

 

Cvičitele a fyzioterapeuta Daniela Kovarika o malou lekci požádala redaktorka Naďa Čvančarová.

Vložit na svůj web

„Doporučuji také střídat polohy,“ říká Daniel Kovarik. „Je dobré udělat si například dva, tři cviky na břiše, pak další na zádech, a opět se vrátit k cvikům na břiše. I z toho důvodu, že na bříšku je to někdy velmi obtížné a kdo není zvyklý, může mu být nevolno a podobně.“ 


Cvik č. 1
Cvičíme na míči vleže na zádech. Zaujmeme základní polohu, kdy je především důležité udržet balanc. Nohy jsou pokrčené a celými ploskami se dotýkají podložky. Bedra jsou přitisknutá k míči, ruce v týl. S výdechem zvedáme hrudník nahoru, s nádechem se vracíme zpět. Lokty stále držíme od sebe a hlavu máme v prodloužení páteře. Cvikem formujeme přímé břišní svaly. 

Gymbal 3 - cvik č. 1 - Foto: Naďa Čvančarová


Cvik č. 2
Cvičíme na míči vleže na zádech. Opět zaujmeme základní polohu. Tentokrát se zaměříme na šikmé břišní svaly. Nohy jsou pokrčené a celými ploskami se dotýkají podložky. Bedra jsou přitisknutá k míči, ruce v týl. S výdechem přitahujeme rameno ke koleni protější nohy. S nádechem vracíme zpět. A opakujeme na druhou stranu. 

Gymbal 3 - cvik č. 2 - Foto: Naďa Čvančarová


Cvik č. 3
Dalším cvikem vleže na zádech trénujeme rovnováhu na míči. Balon máme pod lopatkami, boky s rameny držíme v jedné linii, upažíme do úrovně ramen. Několika krůčky rotujeme míč pod lopatkami do strany. Vrátíme se na střet a totéž provádíme na druhou stranu. Cvičíme velmi pomalu a opatrně a dbáme na stále zpevněné břišní svaly. 

Gymbal 3 - cvik č. 3 - Foto: Naďa Čvančarová

Pořad: Cvičte s námi!  |  Stanice: Ostrava
Čas vysílání: Pořad skončil k 31. 8. 2014 (neděle 08:40)  |  Délka pořadu: 5 minut  
 

Nové články v rubrice

Moravskoslezský kraj
  D1, mezi km 352.4 a 352.6, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, levý jízdní pruh uzavřen, Od 13.12.2017 07:00 Do 13.12.2017 17:00, , údržba a opravy svodidel, zdroj: ŘSD
  D1, mezi km 352.6 a 352.4, ve směru Praha, práce na silnici, levý jízdní pruh uzavřen, Od 13.12.2017 07:00 Do 13.12.2017 17:00, , údržba a opravy svodidel, zdroj: ŘSD
  ulice Strmá, Český Těšín, okr. Karviná, uzavřeno, oprava povrchu vozovky, Od 15.12.2017 07:00 Do 17.12.2017 18:00, Ůplná uzavírka silničního provozu na pozemní komunikaci ul. Strmá, Objížďka - obousměrná: ...

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace