Cvičte s námi!4. května  2014 v 08:35  

Posilování tělesné kondice cvičením – vleže (na lůžku)

Cvičíme s doktorkou Lýdií Ryšavou - Foto: Romana Kubicová

Cvičíme s doktorkou Lýdií RyšavouFoto: Romana Kubicová

V květnu si v naší pravidelné víkendové rubrice s námi může zacvičit i ten největší lenoch. V následujících čtyřech dílech totiž můžeme zůstat pěkně v posteli a krásně si zacvičit třeba hned po probuzení.

I tady platí zásada necvičit přes bolest, ale jen do mírného tahu. Každý cvik je nejlépe zopakovat čtyřikrát až pětkrát. Pokročilí cvičenci si mohou troufnout i na deset opakování. 

 

Cvičíme s doktorkou Lýdií Ryšavou

Vložit na svůj web

Proč cvičit každý den zejména ve zralém a seniorském věku
S vyšším věkem přichází horší prokrvení mozku a všech tkání, nedostatečný pitný režim a tím ke zhoršení koordinace, udržení rovnováhy, ochabování svalstva, svalové síly umocňované nedostatečným příjmem tekutin. 

Pravidelné, každodenní cvičení udržuje svalovou sílu, pohyblivost, zdatnost, náladu, sebevědomí.
Můžeme cvičit ráno, ale kdykoliv a vleže! - v posteli!

Jaké jsou zásady pro správné cvičení
Pravidelnost, s postupným dávkováním, procvičení všech svalových skupin, přesně a pomalu v plném soustředění, správné dýchání - pohyb při výdechu

Nejčastější chyby
Záklon hlavy, prohýbání v bedrech, zadržování dechu 


Cvičení v lehu na zádech 

1. připažíme, střídavě vždy s výdechem protahujeme končetiny do dálky, zpevníme břicho, neprohýbáme bedra
Lehčí varianta: jedna noha je pokrčená v koleně 

Obrázky k cviku 1. - Foto: Romana Kubicová

2. pokrčíme obě nohy a opakovaně stahujeme hýžďové a břišní svalstvo, bedra tlačíme do podložky, neprohýbáme, podsazujeme pánev 

3. poloha stejná, jen střídavě přitahujeme kolena k hrudníku, v této poloze vždy vydržíme 5 až 10 sekund. Nezakláníme hlavu. 

Obrázky k cviku 3. - Foto: Romana Kubicová

4. poloha stejná, ruce rozpažené, přednožujeme (zvedáme, natahujeme) střídavě levou a pravou nohu (s výdechem) 

Obrázky k cviku 4. - Foto: Romana Kubicová

5. paže podél těla, pomalu zvedáme hlavu, bradu přitahujeme k hrudníku, vydržíme 5 až 10 sekund a vrátíme se zpět (5x až 10x) 

6. dlaně spojíme před hrudníkem, stáhneme břišní svalstvo, brada směřuje k hrudníku, s nádechem tlačíme do dlaní, s výdechem povolíme 

Obrázky k cvikům 5. a 6. - Foto: Romana Kubicová

Pořad: Cvičte s námi!  |  Stanice: Ostrava
Čas vysílání: Pořad skončil k 31. 8. 2014 (neděle 08:40)  |  Délka pořadu: 5 minut  
 

Nové články v rubrice

Moravskoslezský kraj
  D1, mezi km 345 a 342, ve směru Praha, pomalu jedoucí vozidlo údržby, levý jízdní pruh uzavřen, Od 19.10.2017 07:00 Do 19.10.2017 13:30, sečení SDP, sekání trávy a údržba travních porostů, zdroj: ŘSD
  D1, mezi km 370 a 376.5, ve směru Bohumín – PL, oprava vodorovného dopravního značení, jízdní pruh uzavřen, Od 19.10.2017 07:30 Do 19.10.2017 12:00, provádí se VDZ, údržba vodorovného značení a dopravních ...
  D1, mezi km 334 a 334.7, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, jízdní pruh uzavřen, Od 19.10.2017 07:00 Do 19.10.2017 11:00, , údržba a opravy vozovek CB, zdroj: ŘSD

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace