Cvičte s námi!4. května  2014 v 08:35  

Posilování tělesné kondice cvičením – vleže (na lůžku)

Cvičíme s doktorkou Lýdií Ryšavou - Foto: Romana Kubicová

Cvičíme s doktorkou Lýdií RyšavouFoto: Romana Kubicová

V květnu si v naší pravidelné víkendové rubrice s námi může zacvičit i ten největší lenoch. V následujících čtyřech dílech totiž můžeme zůstat pěkně v posteli a krásně si zacvičit třeba hned po probuzení.

I tady platí zásada necvičit přes bolest, ale jen do mírného tahu. Každý cvik je nejlépe zopakovat čtyřikrát až pětkrát. Pokročilí cvičenci si mohou troufnout i na deset opakování. 

 

Cvičíme s doktorkou Lýdií Ryšavou

Vložit na svůj web

Proč cvičit každý den zejména ve zralém a seniorském věku
S vyšším věkem přichází horší prokrvení mozku a všech tkání, nedostatečný pitný režim a tím ke zhoršení koordinace, udržení rovnováhy, ochabování svalstva, svalové síly umocňované nedostatečným příjmem tekutin. 

Pravidelné, každodenní cvičení udržuje svalovou sílu, pohyblivost, zdatnost, náladu, sebevědomí.
Můžeme cvičit ráno, ale kdykoliv a vleže! - v posteli!

Jaké jsou zásady pro správné cvičení
Pravidelnost, s postupným dávkováním, procvičení všech svalových skupin, přesně a pomalu v plném soustředění, správné dýchání - pohyb při výdechu

Nejčastější chyby
Záklon hlavy, prohýbání v bedrech, zadržování dechu 


Cvičení v lehu na zádech 

1. připažíme, střídavě vždy s výdechem protahujeme končetiny do dálky, zpevníme břicho, neprohýbáme bedra
Lehčí varianta: jedna noha je pokrčená v koleně 

Obrázky k cviku 1. - Foto: Romana Kubicová

2. pokrčíme obě nohy a opakovaně stahujeme hýžďové a břišní svalstvo, bedra tlačíme do podložky, neprohýbáme, podsazujeme pánev 

3. poloha stejná, jen střídavě přitahujeme kolena k hrudníku, v této poloze vždy vydržíme 5 až 10 sekund. Nezakláníme hlavu. 

Obrázky k cviku 3. - Foto: Romana Kubicová

4. poloha stejná, ruce rozpažené, přednožujeme (zvedáme, natahujeme) střídavě levou a pravou nohu (s výdechem) 

Obrázky k cviku 4. - Foto: Romana Kubicová

5. paže podél těla, pomalu zvedáme hlavu, bradu přitahujeme k hrudníku, vydržíme 5 až 10 sekund a vrátíme se zpět (5x až 10x) 

6. dlaně spojíme před hrudníkem, stáhneme břišní svalstvo, brada směřuje k hrudníku, s nádechem tlačíme do dlaní, s výdechem povolíme 

Obrázky k cvikům 5. a 6. - Foto: Romana Kubicová

Pořad: Cvičte s námi!  |  Stanice: Ostrava
Čas vysílání: Pořad skončil k 31. 8. 2014 (neděle 08:40)  |  Délka pořadu: 5 minut  
 

Nové články v rubrice

Moravskoslezský kraj
  Od 18.12.2017 13:45 do 15:50; v ulici Božkova v obci Karviná; nehoda; 2 havarovaná vozidla; 2 x OA bez zranění.
  Od 18.12.2017 13:40 do 14:15; v ulici Podzámčí v obci Ostrava; nehoda; 2 havarovaná vozidla; 2 x OA bez zranění.
  Od 18.12.2017 12:30 do 14:40; v ulici Dr. Martínka v obci Ostrava; ve směru jízdy ke sjezdu na ul. Místeckou; nehoda nákladního vozidla; 2 havarovaná vozidla; OA x NA bez zranění. Na místo PČR.

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace