Cvičte s námi!13. července  2014 v 08:41  

S gymballem je to hra – zkuste to i na břiše

Gymball - fyzioterapeut a trenér Daniel Kovarik - Foto: Naďa Čvančarová

Gymball - fyzioterapeut a trenér Daniel KovarikFoto: Naďa Čvančarová

Ke cvičení s gymballem vlastně už nic moc jiného kromě míče nepotřebujete. Kousek místa, pohodlné oblečení, případně taky podložku. Hlavně ale chuť a čas.

Míč nám poslouží jak k protahovacím, tak posilovacím cvikům v nejrůznějších pozicích - vsedě, vleže, na břiše i na zádech. Každý si může cvičení vybrat tak, aby bylo více nebo méně náročné – od pořádného aerobního tréninku, přes vylepšení držení těla, až po pouhé protáhnutí znavených končetin a páteře. 

„Je to jedna z nejlepších rehabilitačních pomůcek vůbec,“ doplňuje fyzioterapeut Daniel Kovarik. „Výborný balanční prostředek, který slouží k posílení svalového korzetu, zad, břicha a mnoha dalších svalových skupin.“ 

 

Fyzioterapeuta a cvičitele Daniela Kovarika o čtyři konkrétní cviky požádala redaktorka Naďa Čvančarová.

Vložit na svůj web


Cvik č. 1
Zaujmeme základní sed (viz minulý díl). Plosky chodidel jsou položené na zemi, ruce na stehnech. Střídavě zvedáme vždy jednu nohu nahoru do propnutí, špička v přítahu, vracíme zpět. Zopakujeme několikrát. Hlídáme zpevněné břicho, rovná záda a hlavu vzhůru. 

Gymball - cvik 1 - Foto: Naďa Čvančarová


Cvik č. 2
Cvičíme na míči vleže na břiše. Míč máme v oblasti hrudníku, ruce dole na podložce. Jedna noha spočívá také špičkou na podložce. Druhá noha je pokrčená, s tahem hýžďového svalstva pomalým plynulým pohybem zanožujeme. Opakujeme 10 až 15x. 

Gymball - cvik 2 - Foto: Naďa Čvančarová


Cvik č. 3
Cvičíme na míči vleže na břiše. Nohy leží na zemi, ruce přitiskneme k hrudníku. Hlava a ramena jsou uvolněná. S výdechem zvedáme hrudník z míče nahoru do protažení celé páteře. S výdechem vracíme hrudník zpět na míč. Dáváme pozor, abychom se neprohýbali v bedrech. 

Gymball - cvik 3 - Foto: Naďa Čvančarová


Cvik č. 4
Cvičíme opět na míči vleže na břiše. Tentokrát je to ale náročnější, protože cvik vyžaduje švih. Vycházíme ze sporu ležmo, míč máme pod sebou v oblasti pánve. nohy i ruce rozkmitáme nahoru. Posilujeme tak svaly rukou, nohou i břicha. Dbáme na to, abychom nezakláněli hlavu. 

Gymball - cvik 4 - Foto: Naďa Čvančarová

Pořad: Cvičte s námi!  |  Stanice: Ostrava
Čas vysílání: Pořad skončil k 31. 8. 2014 (neděle 08:40)  |  Délka pořadu: 5 minut  
 

Nové články v rubrice

Moravskoslezský kraj
  Od 13.12.2017 15:05 do 14.12.2017 08:10; D1 - 337.9km na trase Polsko (st. hranice) - Lipník nad Bečvou; těleso dálnice D1 - 337 km, ve směru jízdy na Brno; nehoda nákladního vozidla; NA sjel z tělesa ...
  D1, mezi km 319.6 a 320.6, ve směru Bohumín – PL, práce na silnici, jízdní pruh uzavřen, Od 13.12.2017 07:30 Do 14.12.2017 15:00, , údržba a opravy vozovek AB, zdroj: ŘSD
  ulice Strmá, Český Těšín, okr. Karviná, uzavřeno, oprava povrchu vozovky, Od 15.12.2017 07:00 Do 17.12.2017 18:00, Ůplná uzavírka silničního provozu na pozemní komunikaci ul. Strmá, Objížďka - obousměrná: ...

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace