Divadlo Petra Bezruče v Ostravě se snaží o nové pojetí klasického dramatu Maryša
Na ostravské jeviště se vrací Maryša bratří Viléma a Aloise Mrštíkových. V režii Janky Ryšánek Schmiedtové ji nastudovalo Divadlo Petra Bezruče. Příběh nešťastné venkovské dívky, která je nucena provdat se pro peníze, patří k nejhranějším českým dramatům.
Maryša v pojetí Divadla Petra Bezruče není jen obětí, kterou společnost donutí k vraždě manžela. „Chtěli jsme, aby neustále balancovala na nějaké pomyslné hraně mezi tím, co se má, a mezi tím, po čem ona skutečně touží,“ říká režisérka.
Jedním z důvodů, proč se divadlo pro Maryšu rozhodlo, bylo obsazení Pavly Gajdošíkové do titulní role. „Pro mne Maryša znamená boj sama se sebou, s ostatními,“ říká představitelka Maryši Pavla Gajdošíková. Pochází z Otrokovic a je jí blízký i jazyk, ve kterém bratři Mrštíkové hru před více než 120 lety napsali.
Svou roli si užívá také Norbert Lichý. Hraje Lízala, Maryšina otce, který ji donutí ke svatbě s vdovcem Vávrou. „Ta je dobře napsaná postava. Dobře napsaná postava se vždycky hraje dobře. Navíc s takovými partnery, jaké na jevišti mám,“ dodává herec.
Originální hudbu k představení složil oceňovaný skladatel Ivan Acher.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka