Ústí nad Orlicí: Blíží se konce nekonečných příběhů?

1. říjen 2015

Nádraží, Perla, doprava… Taková témata se už dlouho probírají v Ústí nad Orlicí. Aktuální situaci popsal a přiblížil starosta města Petr Hájek.

Stará budova nádraží zůstává na prodej. „Město dlouhodobě deklaruje, že o budovu zájem nemá. Není oním tajemným kupcem, který údajně projevil zájem. Ale město je připravené jednat o případné spolupráci. Říkáme, pojďme se s novým vlastníkem bavit o smysluplném využití a pojďme říct, jak by město tomuto projektu mohlo přijít naproti.“

Propady nástupišť

Stavba železničního koridoru hlásí problémy. Nová nástupiště se totiž začala propadat, stavaři je proto museli znovu rozebrat a zpevnit. „Víceméně jsem si zakázal to komentovat. Město není investorem této stavby. Mně je to kvůli cestujícím nepříjemné, je mi to líto. Často dostávám otázky, ale na druhou stranu nemohu nijak stavbu ovlivnit. Dokážu pochopit určité vzniklé problémy, ale toto musí primárně komunikovat investor,“ říká starosta Hájek.

Po roce zkušebního provozu nového nádraží vidí někteří cestující určité nedostatky. Historická budova by podle názoru starosty mohla sloužit jako čekárna pro „pražské“ nástupiště. „Z mého pohledu dává taky další možnosti – vytvoření občerstvení nebo možnosti kulturního vyžití a podobně. Těch záměrů i město předkládalo hodně, ale nechce být vlastníkem, chce projektu pomáhat.“

Rozhledna Andrlův Chlum nabízí krásný výhled na Ústí nad Orlicí

Petr Hájek se už těší na tlustou čáru za tématem nádraží. „Myslel jsem si, že tlustá čára bude loni na podzim, pak letos na jaře, teď se posunula na letošní podzim. Kvůli nedořešené situaci kolem historické budovy nebude ta čára tak tlustá, jak bychom si v Ústí představovali. Problémy na nás ještě dál budou čekat.“

Perla pomůže dopravě

Průjezd centrem by se měl díky změnám souvisejícím s areálem bývalé textilky Perla docela změnit. „Provoz v některých ulicích by se měl zklidnit, doprava se částečně rozdělí. Chceme z tohoto prostoru odklonit autobusovou dopravu. Měl by pro ni sloužit hlavně silniční přivaděč, tedy průtah městem a ne místní komunikace.“

Ohledně Perly je prakticky dokončený regulační plán. „V tuto chvíli začal proces veřejného projednávání a připomínkování. Sám o sobě definuje hlavně dopravní napojení území, výšku budov. Neříká přesně a konkrétně, co na daném území bude. Říká, co tam být může. V souvislosti se zpracováním regulačního plánu připravujeme investiční záměry a dokumentace pro vydání územního rozhodnutí. A právě investiční záměry přesně říkají, co v daném území bude, jakou investici by město chtělo v těch nejbližších letech realizovat,“ vysvětluje Hájek.

Velké plány s přírodou

Starosta Ústí nad Orlicí Petr Hájek

Lesní stezky by mohly v budoucnu propojit oblast mezi Andrlovým chlumem až po Peklák v České Třebové. Bike resort Orlicko-Třebovsko podporuje jak Ústí nad Orlicí, tak Česká Třebová. Petr Hájek doplňuje: „V obou městech dostal projekt zelenou. V první etapě budeme řešit právě lokalitu Peklák a Andrlův chlum. Projekt je velice ambiciózní. V plném rozsahu předpokládá až sto kilometrů tratí. První etapa znamená asi polovinu. Když všechno dobře dopadne, tak se tam snad svezeme v roce 2018, 2019. Jsme teprve na začátku.“

autor: MAL
Spustit audio