Projet Pardubicemi už nedá takovou práci. Libuje si i MHD

27. listopad 2015

Řidiči v krajském městě v posledních měsících šedivěli kvůli neustálým komplikacím. Dotkly se taky autobusů a trolejbusů. Některé spoje nabíraly podle ředitele Dopravního podniku města Pardubic Tomáše Pelikána až desítky minut zpoždění.

„Musím uznat, že to období pro nás bylo poměrně složité. Systém dopravy někdy spíš nefungoval kvůli významné dopravní zátěži v centru města. Samozřejmě se vždy objevují stížnosti cestujících. Na jednu stranu je to logické, na druhou stranu jsme s tím nebyli schopní nic udělat. Cestující byli ve většině případů uznalí, že za to opravdu nemůžeme. Současná situace je určitě lepší.“

Jízda po Sukově třídě

Řidiči v Pardubicích už využívají oba pruhy na Sukově třídě. Zrušení vyhrazených pruhů chce otestovat jejich vliv na dopravu v centru, která výrazně kolabovala. Pelikán už dřív situaci pro Český rozhlas komentoval: "Ta problematická místa, kde stojí auta na Sukově třídě, nejsou vyhrazené pruhy, nýbrž úzká hrdla v místech, kde jsou přechody pro chodce. Například u Zelené brány, u Prokopova mostu na Jahnově ulici jsou ta úzká hrdla, která nedokážou pojmout kapacitu stojících aut na Sukově třídě."

Čtěte také

Své vyjádření aktuálně doplnil: „K mému překvapení řádově osmdesát procent řidičů neustále využívá jenom levý jízdní pruh. Pro nás je momentálně průjezdnost relativně dobrá. Když si vezmete, že za den tam přejede 1 500 spojů a převeze 50 000 cestujících...“

Novinky v cestování

Dopravní podnik v Pardubicích omlazuje vozový park. Pokračuje v testování nových autobusů s moderním vybavením. Je jich pět a mají nejmodernější vybavení v podobě klimatizace nebo možnosti nabít si mobilní telefon.

Čtěte také

„Všech pět vozidel je v provozu řádově necelý měsíc. Testujeme je na všech linkách. V nějaké blízké budoucnosti ještě bude možné se v těchto vozech připojit na internet díky wifi. Ty autobusy jsou něčím atypické, protože řádově jedna třetina vozidla není úplně nízkopodlažní. Vyřazovali jsme vozy, které mají schody u všech tří dveří. Toto bereme jako velkou přidanou hodnotu. Vozidla se budou z větší části pohybovat na příměstských linkách, co zajíždějí za hranice katastru města,“ říká Pelikán.

Taky se v posledních dnech objevila zpráva o výrazném zjednodušení cestování v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Lidem by k tomu měla stačit čipová karta kteréhokoli z přepravců. „V současné době funguje v systému MHD v Pardubicích a v Hradci Králové i karta druhého města. Tato věc rozšíří možnost cestovat na jeden jízdní doklad po obou krajích včetně linkové veřejné dopravy a železnice. Myšlenku podporujeme. Realizovatelná je někdy v roce 2017.“

Ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán

Tomáš Pelikán zatím ještě nemá k dispozici závěry nedávných dopravních průzkumů a anket mezi lidmi ve městě. „Chceme znát reakce cestujících na to, jak by se mohla změnit dopravní obslužnost. Určitě se za posledních deset let změnila demografie města. Jsou tady nové lokality, které je potřeba víc obsluhovat. Zájem mě překvapil. Byl jsem velmi rád, že cestující byli sdílní. Chtěl bych jim za to poděkovat. Pro nás je to velmi cenné.“

Čtěte také

Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.