Nejlepší dopravní stavby jsou kruhový objezd v Nemošicích i napojení na chrudimský obchvat

7. duben 2016

Sedmý ročník soutěže Nejzdařilejší stavba silničního hospodářství v Pardubickém kraji za rok 2015 zná své vítěze. O titul nejlepší stavby usilovalo sedmadvacet projektů z celého regionu.

Porota hodnotila ve čtyřech kategoriích a kritérií bylo hodně. Cíl soutěže je jasný - podpořit a zviditelnit práci silničního hospodářství.

Jak se hodnotí most nebo silnice?

Ředitel stavební školy ve Vysokém Mýtě Pavel Vacek vysvětluje, že se při hodnocení dívají na začlenění do krajiny a okolního prostředí, roli hraje funkčnost, estetika, obtížnost stavby i její kvalita. A také společenská prospěšnost, třeba to, že je důležitá pro provoz ve městě nebo obci. Členové poroty každou přihlášenou stavbu pečlivě sledují - začnou projektem, pak si ji prohlédnou v reálu a mají k dispozici i fotografie.

Nejzdařilejší stavby:

V kategorii Nejzdařilejší modernizovaný úsek silnice vyhrál projekt „Modernizace silnice III/34026 Chrudim, železniční přejezd - napojení na I/37".

Nejzdařilejší stavba vítěz I. kategorie - Modernizace silnice III/34026 Chrudim

Svého vítěze má i kategorie Nejzdařilejší velká oprava úseku silnice. Tady porota jako Stavbu roku ohodnotila opravu silnice II/343 z Hlinska do Jeníkova.

V kategorii Nejzdařilejší mostní a umělá stavba zabodoval projekt Obnova tělesa komunikace II/357 Nové Hrady.

Ve čtvrté kategorii Nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní akce zvítězila rekonstrukce křižovatky silnic III/34026 a III/24028 v Nemošicích, kde vznikla nová malá okružní křižovatka.

Proč silnice a křižovatky soutěží?

Pro stavební firmy je soutěž do jisté míry prestižní a také motivační záležitost, pomáhá i zviditelnit některé dopravní stavby, ukázat třeba i nové trendy nebo postupy, fotky těch vítězných si lidé můžou prohlédnout třeba v dopravně informačním centru, které je ve stavební škole ve Vysokém Mýtě.

Nejzdařilejší stavba vítěz IV. kategorie - Křižovatka v Nemošicích
autor: ba
Spustit audio