Pardubická radnice chce mít vliv na podobu lávky z nádraží na Duklu

14. srpen 2017

Pardubická radnice chce mít vliv na to, jak bude vypadat lávka, která spojí Duklu s vlakovým nádražím. Nadchod sice bude stavět správa železniční dopravní cesty, zastupitelům se ale první návrh nelíbil, proto pověřili architekta a zastupitele Milana Košaře, aby další práce na projektu koordinoval.

Důvody, proč se zastupitelům ta navržená podoba lávky nelíbí, zazněly na jednání zastupitelů, kteří rozhodovali, jestli lávku nebo podchod. A paradoxně zastupitel za Pardubáky, architekt Milan Košař, který teď má navrhnout zlepšení, hlasoval pro podzemní cestu.

Už při schůzi zastupitelstva o lávce řekl, že mu to to připomíná architekturu 50. let. Jenže základní podoba projektu je daná, takže změny budou spíš kosmetické. Třeba to, že místo navrženého dlouhého schodiště budou jezdící schody, sám Košař k tomu řekl: „Měla by být architektonicky zdařilá a technicky naprosto vybavená, tzn. sklo, eskalátory. Asi by to neměl být první návrh za nejnižší cenu.“

Čtěte také

Podle prvotního odhadu by lávka měla stát zhruba 50 milionů korun, většinu zaplatí SŽDC, město se bude podílet maximálně 10 miliony korun. Náměstkyně primátora Helena Dvořáčková z hnutí ANO potvrdila, že úpravy projektu podle představ města cenu zvednou: „Změna podoby bude znamenat nárůst finančních prostředků. Zastupitelé odsouhlasili, že do toho chtějí investovat spoluúčast. Pokud by se ta lávka takto měnila, dá se předpokládat, že bude dražší, ale pořád bychom se měli vejít do 10 milionů korun.“

SŽDC chce spojit stavbu nadchodu s opravou celého železničního uzlu Pardubice, rekonstrukce by měla začít v roce 2019. Celkové náklady na rozsáhlý projekt budou kolem čtyř miliard korun. Za tři roky si snad už budou moci lidé z Dukly konečně zkrátit cestu na nádraží a naopak, navíc bude možné přímo na Dukle koupit jízdenky.

V současné době lidé z Dukly lidé buď musí jet prakticky přes půl města, nebo chodí nebezpečně přes koleje. Lávka bude měřit 240 metrů, začínat bude na kraji nástupišť na nádraží a končit v ulici K Vápence.

autor: ba
Spustit audio