Pardubická radnice pokouší trpělivost Švýcarů. Přednádraží má zpoždění

24. březen 2016

Začátek přestavby pardubického přednádraží se možná znovu zdrží. Radnice totiž musela dlouho čekat na všechna potřebná povolení. Město přitom začíná tlačit čas, aby skutečně dostalo 100 milionů korun ze švýcarských fondů, musí stihnout práce dokončit ještě letos.

„Krátké zpoždění vzniklo z toho důvodu, že jsme výrazně déle čekali na vyjádření dotčených orgánů státní správy k celému tomu projektu, primárně policie a hasičů,“ říká náměstek primátora Jan Řehounek (ANO).

Problematické by mohlo být i samotné výběrové řízení na dodavatele. Stačí, aby se některá z přihlášených firem proti výsledkům soutěže odvolala, a může to znamenat zásadní zdržení a konec trpělivosti švýcarské ambasády. To je ale nejčernější scénář, o kterém radnice nechce ani slyšet.

Nebude rozhodovat jen cena

Tentokrát se město rozhodlo, že cena nemusí být zcela rozhodující kritérium. Cena bude rozhodovat z 60 %, ze 40 % pak termín dokončení. I to je důkaz, jak město na stavbu spěchá.

Vizualizace pardubického přednádraží

Radnice si to dokonce pojistila tak, aby se pak nedostala do problémů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v případě, že se právě některá z firem odvolá. Tím důrazem na rychlost tak mají šanci dodavatelé, kteří jsou ochotni pracovat třeba na tři směny, i když budou dražší.

„Časový harmonogram je opravdu nastaven tak, že pokud se nic nestane, to krátké zdržení by nemělo ohrozit celou realizaci. Samozřejmě velkým otazníkem bude to, co se bude dít kolem vlastního výběrového řízení na zhotovitele stavby. Pokud vše půjde, tak věřím, že ten konec roku 2016 jsme pořád schopni reálně zvládnout,“ dodává Řehounek.

Omezení v dopravě: hlavně pro MHD

Největší komplikace během přestavby čekají dopravní podnik, který bude muset změnit trasy trolejbusů. Součástí úprav je totiž výměna trolejového vedení. A kolem nádraží projíždí velký počet spojů. Cestující se musí připravit na to, že budou částečně procházet staveništěm.

Čtěte také

Řidiči by to příliš pocítit neměli, protože práce budou hlavně u nádražní budovy, silnice by měla zůstat průjezdná. Navíc v souvislosti se stavbou křižovatky U Trojice u Parama je právě z toho směru uzavřený příjezd, takže motoristé často nádraží objíždějí jinudy.

Pokud se všechno podaří opravdu stihnout včas, mohla by stavba začít ještě před prázdninami.

autor: ba
Spustit audio