Zpravodajství12. září  2017 v 11:16  

Pardubičtí silničáři použijí jako první v republice v centru města asfalt s nanovlákny

Nový povrch s nanovlákny bude i na Masarykově náměstí - Foto:  Městská policie Pardubice

Nový povrch s nanovlákny bude i na Masarykově náměstíFoto:  Městská policie Pardubice

Silničáři v Pardubicích poprvé v historii použijí pro opravu vozovky směsi s nanovlákny. Vybrali frekventovaný úsek u Wonkova mostu v Pardubicích. Nová technologie by měla zajistit pevnější povrch páteřní silnice.

Ještě před tím ale musí opravit samotný most, na kterém se uvolnil betonový kvádr, na který je ukotvené jedno z 19 nosných lan. „Zatím probíhá posuzovací proces, předběžně lze říci, že půjde oprava provést dílčími úpravami, takže nejspíše nebudou nutná složitá dopravní opatření,“ popisuje připravovaný průběh oprav Wonkova mostu ředitel Správy a údržby silnic Miroslav Němec. 

Nový povrch víc snese 

Po opravě mostu bude následovat pokládka povrchu. Použití nanovláken na Masarykově náměstí je podle Němce jedinečné: „Úsilí směřujeme do dvou oblastí, jedak je to použití nanovláken do asfaltových směsí a potom do betonových směsí." Oprava je rozdělena na dvě fáze, v letošním roce by silničáři měli položit nový povrch s nanovlákny v úseku od Sukovy třídy směrem k mostu Pavla Wonky. To bude ta jednodušší část, protože na trase nejsou autobusové zastávky. 

Čtěte také: V mostu Pavla Wonky v Pardubicích objevili silničáři při kontrole trhlinu

V příštím roce by podle Němce měla na řadu přijít oprava úseku od Sukovy třídy k bývalému Domu služeb, kde je silnice uspořádaná jako dělený čtyřpruh. Vnitřní pruhy budou také kompletně v asfaltu. U vnějších jízdních pruhů potom v zastávkách MHD silničáři odvezou stávající dlažbu, vymění podložní vrstvu a dlažbu nahradí betonovým povrchem. 

V praxi tak otestují, jestli beton s nanovlákny vydrží extrémní namáhání v zastávkách hromadné dopravy. Nový typ povrchu je sice dražší než současné směsi, má ale lepší fyzikální vlastnosti, je pevnější a je možné ho pokládat v tenčí vrstvě. 

Podle prvních informací měla oprava začít už v září. Zpoždění vysvětluje ředitel Správy a údržby silnic komplikovanými přípravami: „Jedná se o novou technologii, kterou v republice nikdo nedělal a nyní se vybírá zhotovitel. Tím, že to je nová technologie, na ty směsi nejsou receptury a musí se vyvinout. My jsme nechtěli jít do exponovaného období roku z pohledu dopravních opatření." Podle Němce nepůjde o dlouhodobou záležitost a povrch se bude měnit po částech. 

Autor:  Drahomíra Bačkorová  (BA), Honza Ptáček  (PTA)
Pořad: Zprávy  |  Stanice: Pardubice
Čas vysílání: každou celou hodinu  |  Délka pořadu: 4 minuty  
 

Nové články v rubrice

Pardubický kraj
  silnice II/357 (ulice náměstí Dr. Tošovského), Proseč, okr. Chrudim, uzavřeno, oprava povrchu vozovky, Od 27.10.2017 07:30 Do 29.10.2017 17:30, Úplná uzavírka silnice II/357 na náměstí Dr. Tošovského ...
  silnice II/357 (ulice náměstí Dr. Tošovského), Proseč, okr. Chrudim, uzavřeno, oprava povrchu vozovky, Od 27.09.2017 07:00 Do 31.10.2017 23:59, Úplná uzavírka silnice II/357 na náměstí Dr. Tošovského ...
  silnice III/32221, Pardubice VI, uzavřeno, sportovní akce, Od 28.09.2017 08:00 Do 01.10.2017 19:00, z důvodu konání mezinárodního plochodrážního závodu „69. Zlatá přilba města Pardubice“, Vydal: Magistrát ...

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace