Zpravodajství3. března  2017 v 07:37  

Úsekové radary v Litomyšli ohlídají školy, nemocnici a silnici I/35

80 procent řidičů v Litomyšli překračuje nejvyšší povolenou rychlost. Hlídat je teď budou úsekové radary - Foto:  ŠJů, Wikimedia Commons,  CC BY 4.0

80 procent řidičů v Litomyšli překračuje nejvyšší povolenou rychlost. Hlídat je teď budou úsekové radaryFoto:  ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0

V Litomyšli budou měřit rychlost aut úsekovým měřením. Kamery budou na třech místech. Řidiče na ně upozorní dopravní značení. Ten, kdo maximální povolenou rychlost překročí, může čekat obálku od odboru dopravy.

„Systém je nastavený tak, že když úsekem projedete, tak systém zhodnotí, jak rychle jste tím úsekem projeli. Úseky máme v Litomyšli tři. Jeden je od světelné křižovatky směrem na Svitavy a v protisměru taktéž, další úsek bude směrem na Poličku kolem nemocnice, pak budeme hlídat ulici, kde jsou základní školy a gymnázium,“ říká starosta Radomil Kašpar (KDU-ČSL). 

A dodává, co si město od měření slibuje: „V našich předvolebních programech ve všech stranách bylo, že chceme zklidnit dopravu. Nakonec jsme se rozhodli jít cestou úsekového měření. Udělali jsme si v roce 2015 zkušební měření a zjistili jsme, že Litomyšlí projíždí 80 procent aut vyšší rychlostí, než je povolená.“ 

Jak radar funguje
Měřiče ve formě bran zaznamenávají rychlost v celých úsecích. Radary zaregistrují vjezd a výjezd vozidla, jeho poznávací značku i čas, za jakou dobu automobil trasu projel.

Ne všichni zastupitelé si představují zklidnění dopravy tak, že by měla radnice měřit rychlost projíždějících aut. Patří mezi ně i Radek Pulkrábek z opozičního sdružení Patrioti. 

„Finanční výbor upozornil město, že v tom stavu, ve kterém je víceméně připraveno ke spuštění, je spíše způsobem jak vybírat peníze než jak regulovat dopravu směrem k bezpečnosti. Tam, kde se bude úsekové měření spouštět, historicky nehody nejsou. Pokud by se měla zvyšovat bezpečnost, tak by to mohlo být pomocí svislého a vodorovného značení,“ doplnil Pulkrábek. 

Radary stojí 90 tisíc měsíčně 

Úsekové měření bude muset radnice platit. „Měsíčně ty náklady vycházejí na 90 tisíc, máme to na dva roky za dva miliony korun,“ říká starosta Kašpar. 

Zkušební provoz úsekového měření rozjedou v Litomyšli 6. března. Pokud vše půjde podle plánu, na zkušební provoz naváže ve druhé polovině dubna ostrý start projektu. To už neukáznění řidiči budou muset počítat s pokutami. 

Autor:  Věra Pavlasová  (PAV), Honza Ptáček  (PTA)
Pořad: Zprávy  |  Stanice: Pardubice
Čas vysílání: každou celou hodinu  |  Délka pořadu: 4 minuty  
 

Nové články v rubrice

Pardubický kraj
  ulice Věry Junkové, Pardubice III, uzavřeno, práce na inženýrských sítích, Od 26.06.2017 10:00 Do 17.08.2017 23:59, Vydal: ÚMO Pardubice III - Dubina
  silnice II/310, v katastru obce Lukavice, okr. Ústí nad Orlicí, uzavřeno, stavební práce, Od 25.06.2017 07:00 Do 30.06.2017 23:59, uzavírka železničního přejezdu P4062 v Lukavici silnice II/310, Objížďka ...
  ulice Mládežnická, Vysoké Mýto, okr. Ústí nad Orlicí, uzavřeno, stavební práce, Od 26.06.2017 07:00 Do 02.07.2017 23:59, Uzavírka provozu na místní komunikaci v ulici Mládežnická v úseku od křižovatky ...

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace