8. října  2014 v 14:18  rubrika: Naše tipy

Doporučujeme

Café Nobel, přátelská setkání veřejnosti s vědou
Ústí nad Labem, Fokus kafe, 9. října: Když se na nebi blýská (astrofyzik Petr Kulhánek, od 18 hodin).
Teplice, hvězdárna na Písečném vrchu, 16. října: Krušné hory a klimatická změna aneb Jak moc se ohřejeme? (klimatoložka Lenka Hájková, od 18 hodin).
Ústí nad Labem, Literární kavárna Fokus v kampusu UJEP, 23. října: Pavoučí kámásútra aneb Jak se pavouci rozmnožují (zoolog Milan Řezáč, od 17 hodin).
Cyklus Café Nobel pořádá UJEP v Ústí nad Labem ve spolupráci s naším magazínem.

Husitské muzeum v Táboře
Poklady, depoty, obětiny... Jihočeské depoty od doby bronzové do novověku, objevené v nedávné době v jižních Čechách. Výstava (do 28. února).

Science Café, cyklus diskusních setkání vědců a zájemců o vědu z řad široké veřejnosti
Program akcí ZDE

Přírodovědci.cz
Program akcí najdete ZDE

Národní muzeum, Náprstkovo muzeum asijských, afrických a amerických kultur v Praze
Čas zámořských objevů. Výstava věnovaná úsilí Evropanů o dobytí dosud nepoznaného světa (do 14. září).

Muzeum Mladoboleslavska v Mladé Boleslavi
Antický Řím. Výstava sochařských portrétů a reliéfů z antiky, nálezy z doby římské z hrobů vykopaných u Mušova a Řepova (do 28. září).

Libochovice na Litoměřicku, zámek
Dobrodružná Afrika očima cestovatele Jana Josefa Herbersteina. Výstava dokumentující cesty bývalého majitele zámku z konce 19. a začátku 20. století. Preparovaná zvířata, cestovní doplňky, ale i dobře dochované části staroegyptských mumií (do 30. září).

Náprstkovo muzeum v Praze
Země černých faraonů. Výstava o historii a archeologických výzkumech na území starověké Núbie, které se dnes nachází převážně v Súdánu (do 12. října).

Oblastní muzeum v Litoměřicích
Litoměřicko na starých mapách. Výstava map od 16. do 20. století (do 26. října).

Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy
Tajemství rostlin. Výstava fotografií Viktora Sýkory. Světelná mikroskopie a skenovací elektronová mikroskopie (do 26. října).

Muzeum Českého ráje v Turnově
V srdci Hedvábné stezky – Umění a řemeslo Střední Asie. Výstava předmětů denní potřeby i luxusních artefaktů středoasijských národů. Kočovnická jurta a exponáty z výzkumů českých expedic v Mongolsku a Afghánistánu (do 18. ledna).

Zoologická zahrada Brno
Nová výstava žraločích čelistí ze sbírky Pavla Jandy v expozici Exotária.

Železná Ruda/ Bayerisch Eisenstein, historická budova nádraží na hranicích
Svět Přírodního parku Bavorský les. Evropské centrum netopýrů. Expozice o hoře Velký Javor, lyžování a historické železnici.

Vlastivědné muzeum Jesenicka v Jeseníku
Spirála času Země. Nová multimediální geologická expozice. Vznik a vývoj naší planety, geomorfologický vývoj Jesenicka.

Bunkr Drnov, poblíž Podlešína u Slaného
Muzeum studené války a protivzdušné obrany. Technologické zázemí, dekontaminační zóna, sál bojového velení, rakety protivzdušné obrany Československa.

Botanická zahrada v Liberci
Nový pavilon pro leknínovité rostliny, především pro známé jihoamerické viktorie královskou i Cruzovu, asijskou euryalé vzdornou a další vodní rostliny.

Bývalá Galerie U rytíře v podzemí radnice v Liberci
Zapomenuté dějiny města Liberce. Nová stálá expozice o historii města.

Muzeum Kounovských kamenných řad, Kounov na Rakovnicku
Nová expozice, věnovaná nejen tzv. Kounovským kamenným řadám, ale také přilehlé lokalitě Špičák s výskytem kamenů, považovaných mnohými nadšenci za menhiry.

Zoo Dvůr Králové nad Labem
Jedovatá Afrika. Nová expozice. Jedovatí hadi, štíři, ploštice a ryby.

Podřipské muzeum v Roudnici nad Labem
Národy antického Středomoří řeckýma očima. Výstava sádrových odlitků známých antických skulptur ze 6. až 2. století před Kristem.

Památník v ulici Na Příkopě v Nymburku
Pravěká mohyla. Expozice s hrobem velmože z pozdní doby kamenné s kamenným obložením. Můžete v ní shlédnout např. animovaný film Příběh mohyly.

Západočeské muzeum v Plzni
Pohledy do minulosti Plzeňského kraje. Dvě nové stálé expozice pod společným názvem. Archeologická a historická expozice západočeského regionu od počátku osídlení do poloviny 19. století.

Malenovický hrad ve Zlíně
Zvířata na Zemi a člověk. Nová stálá zoologická expozice Muzea jihovýchodní Moravy. 150 exponátů, především preparátů, včetně jediné veřejně vystavené kostry slona v České republice.

Muzeum města Ústí nad Labem
Antický sen – část sbírky sádrových odlitků antických soch z Ústavu pro klasickou archeologii Univerzity Karlovy. Dlouhodobá výstava o umění, architektuře, kultuře i obyčejném životě v antice.

Všestary u Hradce Králové, Archeopark
Archeoparku pravěku. Pravěká vesnice, nová budova s novou unikátní stálou expozicí pravěku, a to nejen toho našeho.

Muzeum Mohelnice
Pravěk Mohelnicka. Nová stálá expozice. Archeologické nálezy, aranžované scény, rekonstrukce domů, oděvů i hrobů.

Dvořákovo muzeum Kolínska v pravěku, Kolín
Cesta napříč časem a krajinou. Nová archeologická expozice. Nálezy z výzkumu na stavbě silničního obchvatu Kolína. Šperky, nádoby, plastiky, dokumentace rondelů.

Muzeum knihy ve Žďáru nad Sázavou
Staré pověsti české. Výstava o vzniku a vývoji českých mýtů a jejich popularitě v upravené podobě. V muzeu je umístěna dlouhodobě.

Městské muzeum Frýdlant
Nová stálá expozice Špitálek. Historie města, řemesla, nálezy z archeologických výzkumů ve městě, včetně základů staré chlebové pece.

Africké muzeum Dr. Emila Holuba, Holice
Rekonstruované muzeum má od 3. května 2012 novou expozici. Africká vesnice, savana a Viktoriiny vodopády, život a dílo cestovatele Emila Holuba a jeho následovníků.

Kittelovo muzeum, Krásná – Pěnčín u Jablonce nad Nisou
Jan Josef Antonín Eleazar Kittel, jeho život a léčitelská praxe. Pravěká těžba kamene na Kittelovsku. Stálé expozice.

Vlastivědné muzeum Jesenicka v Jeseníku
Čarodějnické procesy na Jesenicku. Nová stálá expozice ve sklepení Vodní tvrze, věnovaná čarodějnickým procesům 17. století.

Expozice času, Šternberk u Olomouce
Nová stálá expozice spojující dějiny vesmíru a celé naší civilizace. Vznik vesmíru a času, kalendáře, hodiny a měření času.

Moravské zemské muzeum v Brně, Pavilon Anthropos
Zdeněk Burian: Viděl světy dávno minulé. Nová stálá expozice. 50 pravěkých rekonstrukcí z díla slavného malíře a ilustrátora.

Slovenské národné múzeum – Prírodovedné múzeum na Vajanského nábreží
Zázrak prírody – Biodiverzita Slovenska. Nová stálá expozice o slovenské přírodě.

Národní galerie, Palác Kinských na Staroměstském náměstí v Praze
Umění starého světa. Nová stálá expozice. Umění Asie a starověkého Středomoří. Egypt, Núbie, Přední východ, egejská oblast, antika, Čína.

Vlastivědné muzeum a galerie v České Lípě
Archeologické muzeum Šatlava. Nová pobočka muzea v bývalém městském vězení. Dvě stálé expozice – využívání jeskyní a skalních převisů člověkem, archeologie města Česká Lípa a místní hrnčířská výroba.

Husitské muzeum v Táboře, Gotický sál
Husité. Obnovená stálá expozice. Současný pohled na husitství od kořenů revoluce, přes války až po vliv na současnost.

Městské muzeum v Podbořanech na Lounsku
Pravěk a raný středověk Podbořanska. Nová expozice, která představuje zejména výzkumy a nálezy ze známého vrchu Rubín nedaleko Podbořan. Navíc jsou tu stálé expozice o květeně a geologii regionu.

Botanická zahrada Přírodovědecké fakulty UK v Praze
Horniny a geologický vývoj Českého masivu. Nová venkovní expozice – 32 druhů hornin s doprovodnými tabulemi o geodynamických procesech, které formovaly horninové podloží České republiky (denně, po celý rok, od 10 hodin).

Vedrovice, Muzeum a informační centrum
Nové muzeum v obci, která je od 60. let významnou archeologickou lokalitou. Archeologické nálezy, především z období neolitu, tvoří základ celé expozice.

Městské muzeum a galerie Břeclav, zámeček Pohansko
Velkomoravské Pohansko. Nová, modernizovaná a rozšířená archeologická expozice.

Muzeum Keltů v Dobšicích na Nymbursku
Stálá expozice v budově obecního úřadu, věnovaná Keltům, kteří žili na území obce ve 4. - 3. století před naším letopočtem.

České muzeum stříbra v Kutné Hoře
Kutnohorské podzemí a jeho průzkum. Nová stálá expozice v Tylově domě. Nejzajímavější speleologické objevy posledních dvou desetiletí. Fotografie, mapy, archeologické nálezy i geologické vzorky z míst veřejnosti nepřístupných.

Náprstkovo muzeum Praha
Nias - ostrov předků a mýtů. Nová stálá expozice. Kultura indonéského ostrova Nias, jak ji poznal cestovatel Pavel Durdík na konci 19. století. Jeho sbírka je jednou z největších a nejucelenějších sbírek niaské megalitické kultury na světě.

Mendelovo muzeum genetiky v Brně
Nová stálá expozice o zakladateli genetiky Řehoři Johannu Mendelovi. Expozice je určena nejširší veřejnosti a známého badatele představuje i jako zájemce o meteorologii, včelařství nebo ovocnářství.

Hvězdárna města Karlovy Vary
Nová stálá expozice s ojedinělými exponáty, souvisejícími zejména s výzkumem vesmíru. Ústředním exponátem je historická celooblohová kamera, která v roce 1959 pomohla nalézt příbramský meteorit.

Muzeum Nové Strašecí
Keltové na Rakovnicku. Nová expozice.

Hornické muzeum Příbram
Muzeum obětí komunismu - Památník Vojna. Uran v českých dějinách. Nová stálá expozice o vývoji uranového hornictví u nás v průběhu posledních dvou století a jeho vlivům na vědní, technickou a společenskou sféru.

Soutěže

Naše tipy

Café Nobel, přátelská setkání veřejnosti s vědou
    Cyklus Café Nobel pořádá UJEP v Ústí nad Labem ve spolupráci s naším magazínem.

Husitské muzeum v Táboře