Potící se ženy v reklamě? Femvertising, reklamy s dávkou feminismu

2. prosinec 2016

DISKUZE. „Řekněme si rovnou, že feminismus neprodává,“ říká zástupce PR agentury. Nastolené téma se ovšem netýká jen toho, jestli prodává nebo neprodává určitý mediální obraz žen, ale jak se mění zobrazení přirozenosti a krásy. Kdo ovlivňuje směr a odklon od diktátu dokonalosti?

„Roli určitě hraje tlak různých organizací, například soutěž Sexistické prasátečko, která upozorňuje na to, že je některá reklama sexistická a zobrazuje nejen ženy, ale i muže v nereálných stereotypech,“ říká novinářka Silvie Lauder z deníku Respekt.


Mám pocit, že trend v reklamě, který tu je, je v pořádku. Reklama má prodávat. Jsem rád, že ženy i muži jsou zobrazováni realisticky.Filip Humplik, PR agentura Konektor


Reklama ukazuje naprosto nerealistický obraz ženy a toho, jak ženy žijí, že je tu snaha uzavřít propast mezi realitou a tím, jak se tváří reklama, ...jak realita vypadá.Silvie Lauder, Deník Respekt

„Nemyslím si, že za posledních pět let jsem viděl jakoukoli velkou reklamu, která by nějakým způsobem nereálně zobrazovala muže nebo ženu. Většinou i to Sexistické prasátečko vytahuje pouze takové paskvily odněkud z malé firmy, nebo když si to sám někdo uplácá na počítači,“ oponuje Filip Humplik z PR agentury Konektor.

Dnešní babičky poslouchaly punk

Filip Humplík nesouhlasí ani s moderátorkou pořadu. „Řekněme si rovnou, že feminismus neprodává. A kalendář Pirelli není klasická reklama,“ hodnotí. Silvia Lauder přitom upozorňuje, že význam slova feminismus je v Česku vnímán chybně.

Letošní kalendář Pirelli 2017 také vsadil na modelky bez make-up

Na otázku moderátorky, proč reklam na přirozenou krásu přibývá, Filip Humplík odpovídá: „Protože lidé jsou dneska i díky sociálním sítím daleko otevřenější. Podívejme se na naše babičky. Všichni mají pocit, že je to taková ta hodná paní v šátku. Dneska naše babičky jsou vlastně slečny odkojené Sex Pistols a rozhodně dámy bez šátků na hlavě. Pro mě trend v reklamě a jeho otevřenost není překvapivý,“ dodává.

„Musíme si uvědomit, jaký dopad má zobrazování v reklamách také na děti, a to obojího pohlaví. Nicméně některé kamapně například ukazují ženy, jak sportují, nevypadají u toho dokonale, potí se. A podle studií vedla jedna z nich k prudkému nárustu žen, které sportují v každém věku,“ poukazuje na reálné dopady femvertisingu Sivia Lauder. „V tomto smyslu to nelze brát jinak než pozitivně,“ uzavírá.

autoři: všt , bar
Spustit audio