Popularita sociálních robotů v Japonsku roste. Poradí vám s úvěrem nebo uvaří kávu

21. červenec 2017

Sociální roboti zažívají v Japonsku neustálý růst popularity, i když je jejich cena poměrně vysoká. Jde o roboty, kteří vypadají částečně humanoidně a dokáží rozumět lidské řeči i reagovat na otázky a požadavky. Slouží jako společníci a čím dál častěji také jako informační pomůcka.

Někteří se zaměřují třeba na bankovní poradenství, jiní mohou sloužit i jako digitální asistenti.

Před jednou z kaváren v Tokiu vítá návštěvníky sociální robot Pepper. Humanoidní bílý robot mrká očima, otáčí hlavou, velmi realisticky pohybuje rukama, jen mu chybí nohy. Je to takový marketingový prostředek – jakýsi robotický naháněč, vysvětluje jeden z hostů restaurace.

Roboti Pepper jsou na trhu už dva roky a za celou dobu probíhá překotný vývoj jejich softwaru. Jednou z firem, která se soustředí na vývoj programů a aplikací pro tohoto robota, je také společnost Forex Robotics.

„Tento robot má dvě kamery. Jedna je na čele, to je 2D kamera, a pak má přímo v oku 3D kameru. Potom používá laserové senzory a sonar. Tím robot zjistí, jak daleko se nacházíte, a také jaké další objekty jsou kolem něj,“ říká ředitel společnosti Kazuyouki Takahashi.

Podívejte se, jak robot Pepper vaří kávu:

autor: Dalibor Zíta
Spustit audio