Cartoon Network chce i české děti. Animované filmy jim začíná pouštět nonstop

20. září 2017

Dětská televizní stanice Cartoon Network letos oslaví čtvrtstoletí svého vysílání. Jako vůbec první odstartovala animované pořady, které na obrazovkách běží nonstop. Právě při příležitosti pětadvacátého výročí spouští firma od středy dětské pořady v češtině a slovenštině. Diváky mají být hlavně děti od šesti do dvanácti let.

Profesor Martin Štoll z Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK říká, že rozmach dětských kanálů není nic překvapivého, protože proces digitalizace už je tak daleko, že se nabídka automaticky rozšiřuje ve všech segmentech.

Cartoon Network postavila svůj program na celodenním vysílání jen animovaného obsahu a cílí na děti od 6 do 12 let. V České republice má podle Štolla konkurenci hlavně mezi placenými kanály a obecně platí, že do tohoto segmentu diváků se snaží trefit a ekonomicky z něho profitovat velké množství subjektů.

Dodává, že zájem dětí o televizi od 8 do 12 let sice upadá díky chytrým telefonům, tabletům a sociálním sítím, podle průzkumů má ale 44 % dětí mezi 4 a 9 lety televizi ve svém pokoji. I v pozdějším věku hraje televize ve volném čase svou roli.

A co pomáhá stanicím zvyšovat sledovanost u dětských diváků? „Původní tvorba, která není možná nikde jinde, je to nejcennější. Tvorbu Cartoon Network známe z Animáčku, Déčka, Barrandova nebo z Novy. Na Déčku jsou původní pořady, je to obsah, který nemá žádná jiná televize a nemůžeme ho vidět na těch dalších, tak to je jedna z největších sil České televize a není nadarmo připomenout, že v roce 2014 po svém spuštění bylo Déčko nejsledovanější veřejnoprávní dětskou televizí v Evropě, což trvá,“ odpovídá Štoll.

autoři: rkr , jpr
Spustit audio