Co všechno snese doprava v hlavním městě?

4. březen 2015
Radiofórum

Otevření tunelu Blanka se znovu odkládá na neurčito. Nyní kvůli zvlhlé a zřejmě špatně zvolené kabeláži. Projektanti či zhotovitelé prý počítali s převážně „suchým tunelem“.

Je tento stav výsledkem nedostatku odborného konsenzu, špatného rozhodování politiků, šlendriánu?

Datum dokončení vnějšího silničního okruhu je tedy nejasné. Praha také odmítla dostavbu trasy metra na letiště v Ruzyni a chce dopravu řešit vlakovým spojením.

O smyslu dostavby trasy metra A, která je ve zkušebním provozu, panují pochybnosti. Trasa D bude, ale kdy? Mluví se o ní přes 10 let.

Velké dopravní stavby významně zatěžují rozpočet. Už dlouhá leta se diskutuje o omezení vjezdu aut do středu města.

Jsou už passé myšlenky na vybírání mýtného, nebo na zóny s naprostým zákazem?

Co to znamená pro plánování hromadné dopravy v Praze? V jakých evropských metropolích bychom se mohli poučit?

Hostem Lucie Vopálenské byl dopravní expert Vratislav Filler ze sdružení Auto*mat.

autoři: luv , Markéta Vozková
Spustit audio