Jste pro, aby ve školách byly třídy zvlášť pro dívky a chlapce?

15. červenec 2015
Radiofórum

První školy v Česku začínají s britským modelem oddělených tříd. Děti podle sociologických studií dosahují lepších výsledků, než ve školách smíšených.

Podle příznivců odděleného vzdělávání tento způsob výuky pomáhá k setření genderových rozdílů mezi pohlavími a brání tak budování stereotypů přisuzovaných mužské nebo ženské roli ve společnosti. Kritici hovoří o zbrždění sociálního rozvoje dětí.

Koedukovaná výuka podle odborníků zajišťuje rovný a komplexní přístup, který podporuje sociální rozvoj dětí a neexistuje dostatek studií, které by potvrdily, že oddělená výuka zlepší studijní výsledky dětí.

Dočkáme se i my oddělených škol? Jste pro, aby vaše děti navštěvovaly oddělené třídy? Jsou určité předměty vhodné pro výuku v homogenní skupině?

Myslíte si, že nekoedukovaná výuka může maximalizovat výkon dítěte už na základním stupni vzdělání?

Moderátorka Patricie Strouhalová pozvala do studia poradenskou psycholožku Václavu Masákovou.

autoři: pst , Václava Masáková
Spustit audio