Nejvíce se sází na fotbal, potvrdil šampionát v Brazílii. Češi prosázeli 1,3 miliardy korun

14. červenec 2014

Světový fotbalový šampionát v Brazílii je za námi. Byl hlavním vrcholem nejen pro fanoušky, ale i pro sázkové kanceláře. Ve srovnání s předchozím mistrovstvím očekávaly sázkové kanceláře výrazně vyšší tržby.

Češi během mistrovství světa podle odhadu prosázeli 1,3 miliardy korun a sázkové kanceláře vyplatily na výhrách 1,15 miliardy.

„Platí jednoduché pravidlo, že z hlediska sázkového byznysu se nejvíce sází vždycky na fotbal a až potom na národní sport, u nás třeba na hokej. Druhé pravidlo je, že kamkoli jedou čeští sportovci, více se sází a čím více jsou úspěšnější, tím jsou sázky vyšší,“ řekl v Ranním Plusu výkonný ředitel Asociace provozovatelů kursových sázek Marek Herman.

Sázkařský trh stále roste i díky možnostem sázet online, z mobilního telefonu nebo v průběhu rozehraných utkání. Prostřednictvím internetu sázkové kanceláře přijímají 70 až 80 % sázek.

„To, co táhne internet dopředu, je možnost sportovních fanoušků být při tom. Takzvané sázky naživo neboli live sázky jsou velmi důležité,“ tvrdí Herman.

Na jedno utkání je 30 až 40 příležitostí k sázce. Zájemci mohou tipovat, kolik padne gólů, kolik bude střídání nebo žlutých karet a dokonce, kolik kilometrů uběhnou jednotliví hráči.

„Náš byznys spočívá v tom, že vyhráváme, když je překvapení. Když jsou sportovní turnaje podle papírových předpokladů, tak máme velký problém a jsme z toho nervózní,“ dodal výkonný ředitel s tím, že sázkové kanceláře logicky nepotěšilo vítězství Německa:

„Bylo by dobře, kdyby v poslední minutě dala Argentina na 0:1, to bychom se radovali,“ směje se Marek Herman.

autoři: mvo , bum
Spustit audio