Německé automobilky vyvíjejí vlastní systémy, a proto pokulhávají v prosíťování vozidel

27. únor 2015

Německý automobilový průmysl zaostává v prosíťování aut. Mají málo komunikačních platforem a nejsou interaktivní. Německá vozidla by tak mohla přestat byt zajímavá, jak píše německý týdeník Der Spiegel.

„Německé automobilky se snaží maximální měrou udržet si kontrolu nad auty a nad vším, co v nich je. Snaží se zabránit tomu, aby auta skončila podobně jako mobilní telefony, kde dodavatelé vyrábějí jen platformu, na které kraluje Google nebo Apple se svými softwary a aplikacemi,“ upřesňuje redaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký.

Podle něj německé automobilky jdou vlastní cestou a vyvíjejí vlastní systémy. V tom ale pokulhávají.

„Automobilky chtějí nastavit takové podmínky, aby byly rovnocennými partnery, ale především aby si udržely naprostou kontrolu nad daty. Musíme si uvědomit, že auto, pokud je takto prosíťované, vysílá do světa spoustu informací o chování řidiče, o tom, kde je, jaké má zvyklosti. Automobilky samy mohou nějakým způsobem zákazníkům garantovat, co se s daty stane, respektive že se s nimi nestane nic nekalého, ale pokud to přenechají někomu jinému, tak nad tím kontrolu mít nebudou,“ myslí si automobilový odborník.

Navigace, online přehrávání hudby, dopravní systémy nebo komunikace se sociálními sítěmi jsou stále samozřejmější. V blízké budoucnosti se přidají další systémy, což je cesta k autonomnímu řízení vozidel.

„Už jsme nakročili a myslím si, že se to bude čím dál tím víc rozšiřovat,“ uzavírá Vladimír Rybecký.

autoři: mvo , bum
Spustit audio