Trendy21. června  2016  

Stále více Čechů chodí do hospody na pár… kvízových otázek

Soutěžní tým HUP přemýšlí nad správnou odpovědí - Foto: Tereza Šťastná

Soutěžní tým HUP přemýšlí nad správnou odpovědíFoto: Tereza Šťastná

Hospodským kvízům nebo také pubkvízům, které jsou populární například ve Velké Británii, propadli už i Češi. Mnoho hospod po celé republice tak v určitý den kromě posezení u pití a jídla nabízí i zhruba dvě hodinky soutěžení.

Počet jednotlivých týmů, které se mezi sebou utkávají, záleží na kapacitě hospody a na zájmu samotných soutěžících. Pokud člověk nemá svůj tým, který může mít až 8 členů, může si kvíz jít vyzkoušet i sám. Jediné, co musí udělat, je vybrat si podnik, který je v kvízu zapojen a zaplatit vstupné, které je v rámci desítek korun. 

„Kapacita restaurace je vyčerpána týden dopředu na termín, kdy se kvízuje, a kvíz přináší zhruba 30-40 lidí týdně, kteří se o něm na sociálních sítích, doma a v práci baví, a tím nám vlastně dělají reklamu zdarma.“
JAKUB NOVOTNÝ, majitel restaurace

Hlavně nenapovídat! 

V hospodě to hučí jako v úlu, jak se týmy potichu radí, důležité je hlavně nenapovědět soupeřům. Odpovědi se pak napíšou na kousek papíru. Ostatně papír, tužka a vědomosti jsou také tím jediným, co je při kvízu povoleno. Mobily nebo jiná zařízení s internetem musí zůstat po celou dobu hry schované. 

Týmy čeká celkem 5 kol po deseti otázkách, z nichž některé obsahují i hudební a obrazové hádanky. Body můžou případně nasbírat i za otázky bonusové. Jednotlivá kola jsou průběžně vyhodnocována a vítěz celého kvízu získá slevu na útratě. Výhry se ale v jednotlivých podnicích různí, tou nejčastější bývá např. láhev alkoholu. 

Hospodské kvízy nejen že do podniků lákají nové lidi různých věkových kategorií, ale přínosem jsou i pro majitele hospod a restaurací. „Rádi zkoušíme nové věci, tak jsme se do hospodských kvízů zapojili a zatím hodnotíme kladně,“ popisuje majitel pražské restaurace Jakub Novotný. 

Z koníčku se stalo zaměstnání 

Kvíz je spíš prostředkem k diskuzi, než soutěž. - Foto: Tereza Šťastná

Kvíz je spíš prostředkem k diskuzi, než soutěž.Foto: Tereza Šťastná

Účast v Hospodských kvízech Jakubovi Novotnému nabídli samotní organizátoři, Tomáš Hloušek a Daniel Langer. Ti nejsou v České republice jediní, kdo kvízy v hospodách pořádá. Inspiraci čerpal Tomáš od konkurence a svůj první kvíz, který uspořádal u kamaráda v hospodě, bral spíše jako zábavu na léto. 

V současnosti už ho ale jeho koníček živí a majitelé, kteří se chtějí se svým podnikem do kvízů zapojit, se mu ozývají sami. „Teď máme zhruba asi přes 70 hospod, které s námi spolupracují a v nich týdně soutěží kolem 300 týmů,“ říká Daniel Langer. 

Soutěží se zatím v rámci jednotlivých hospod, z nichž některé mají i čtvrtletní ligy. Tomáš s Danielem ale na podzim plánují i ligu mezihospodskou, například v jednotlivých městech nebo regionech. A přesto, že se jedná o soutěž, sám Tomáš Hloušek nevnímá umístění jako to nejdůležitější.  

„Spíš to vidím, jako nějaký prostředek k diskuzi. Jdu na kvíz, vyskočí otázka o Londýně, a ten, kdo v něm třeba studoval, má hned záminku vyprávět kamarádům historku,“ popisuje Tomáš. 

Autor:  Tereza Šťastná
Pořad: Trendy  |  Stanice: ČRo Plus
Čas vysílání: pondělí-pátek 10:34  |  Délka pořadu: 15 minut  
 

Nové články v rubrice

Sledujte nás

Radiofórum

Twitter

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace