Budovaná zastávka Plzeň-Zadní Skvrňany už je v jízdním řádu železnice
Na nové železniční zastávce v okrajové plzeňské čtvrti Skvrňany začnou v průběhu června zastavovat vlaky. Do konce května na ní skončí stavební práce. Nyní dělníci dodělávají podkladové vrstvy přístupových bezbariérových ramp k oběma nástupištím, dokončují opěrnou zeď a budují také komunikace ve směru do Křimické ulice.
Zastávka Zadní Skvrňany má dvě nástupiště dlouhá 140 metrů. Do stavby investovaly České dráhy přibližně 13 milionů korun. Nový podchod zaplatila Plzeň ze svého rozpočtu. Platí i přístupové rampy, komunikaci do Křimické ulice, povrchy cest i osvětlení podchodu. Vše ji přijde na 6,5 milionu korun.
Stanice je už v novém jízdním řádu. Vlaky v ní začnou stavět hned po kolaudaci. Její bezpečnost zvýší speciální podchody pro pěší a cyklisty, které vznikly pod tratí.
České dráhy skončily práci na nové vlakové zastávce v listopadu 2006. Budování přístupových ramp i úpravy povrchů silnic zajistil Útvar investic města Plzně. Vlaková zastávka Zadní Skvrňany vznikla v rámci modernizace celé trati Plzeň - Stříbro. Je to jedna z prvních staveb třetího tranzitního železničního koridoru Praha - Plzeň - Cheb - státní hranice.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Kauzu Medvedčuka a proruské propagandy řešili s Čechy Belgičané. Podplácením se zabývá i Nizozemsko
-
Záměnu pacientek, která vedla k interrupci, vyšetřuje policie. Bulovka je připravená poskytnout odškodnění
-
PRŮZKUM: Velikonoce jsou pro Čechy hlavně symbolem jara. Tradice se nejvíce dodržují v Praze
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?