Auta už zase jezdí Borskou ulicí v Plzni

26. listopad 2015

Do frekventované plzeňské ulice se vrátil provoz, kvůli rozsáhlé rekonstrukci tam auta nesměla projíždět víc než sedm měsíců. Úplně hotovo ale ještě není.

V Plzni skončila po více než sedmi měsících velká rekonstrukce frekventované Borské ulice. Dnes před polednem policisté nechali odstranit zábrany a na nový asfaltový povrch vjela první auta. Úplně dokončený bude projekt příští rok v květnu, zbývá ještě vysadit trávníky a stromy. Rekonstrukce byla letošní největší akcí Odboru investic Magistrátu města Plzně. Stála skoro 50 milionů korun. Rozsáhlá dlouhodobá přestavba navíc komplikovala život řidičům, chodcům a také obyvatelům této lokality.

„Trvalo to docela dlouho a byly s tím problémy, asi i s těma uzavírkama. Každopádně je super, že to otevřeli, že už se tady jezdí. Myslím si, že ty kolony už mizí," oddechla si obyvatelka Borské ulice Václava Cihlářová.

Kolony by z Borské opravdu zmizet měly. Vozovka se totiž rozšířila o další dva pruhy. Dále vznikly nové chodníky s napojením cyklostezek, veřejné osvětlení a semafory a po celé délce ulice je nově trolejbusové vedení. Z křižovatky Němejcova - Borská - most Ivana Magora Jirouse vznikla nejsložitější trolejbusová křižovatka v Plzni s unikátním počtem křížení trolejí a nosných lan. Díky novému trolejovému vedení se uleví Americké třídě, protože trolejbusy budou na trasy vyjíždět a vracet se z nich do nového depa na Karlově právě přes Borskou ulici.

„Bude možné odbočit jak tady u Jižního na Bory, v Doudlevcích na obě dvě strany, jak na Černice, tak opačným směrem, Prokopovou ulicí a na Petrohradě bude umožněno najíždět na linku číslo 12 do Božkova. Poté, co na podzim příštího roku bude zahájena stavba podjezdy na Mikulášské ulici, která bude součástí železničního uzlu Plzeň, bude doplněna trolejbusová trať ještě o Železniční ulici přes most na nádraží a i zde již jsou dávno osazeny trakční sloupy a vybudovány zastávkové zálivy," popsal náměstek primátora Petr Náhlík.

Dělníci během prací čelili různým komplikacím

Rekonstrukci se podařilo dokončit v předem naplánovaném termínu, ale hladce všechno nešlo. Zhotoviteli zamotaly hlavu hlavně inženýrské sítě.

„Ta silnice je ve starší části města, byl tady obrovský problém s vodou, s kanalizací, s plynem. My jsme po otevření staré původní komunikace nacházeli x dalších sítí, ke kterým se nikdo nehlásil," vysvětlil komplikace vedoucí magistrátního odboru investic Pavel Grisník.

Do frekventované plzeňské Borské ulice se vrátil provoz, kvůli rozsáhlé rekonstrukci tam auta nesměla projíždět víc než sedm měsíců. Úplně hotovo ale ještě není

Další zádrhel se týkal jedné z budov v Borské ulici, která byla ve špatném stavebně technickém stavu. Hrozilo zřícení části cimbuří, části stavebních konstrukcí. Místa, která byla v havarijním stavu, ale nakonec byla ubourána a dělníci mohli opět pokračovat ve stavebních pracích. Bezpochyby velkou komplikací pak byla také dopravní opatření.

„Zejména ta křižovatka u Jižního, kde jsme museli zachovat provoz trolejbusů po celou dobu výstavby a v plánu projektu dopravního opatření byla třínedělní úplná odstávka té křižovatky a město na nás zatlačilo takovým způsobem, že jsme tu uzavírku stáhli pouze na dva dny. Dva dny se opravdu nejezdilo trolejbusy, ničím, protože se prováděly ty finální živičné povrchy. Jinak jsme to zachovali celé otevřené," uvedl ředitel plzeňského závodu firmy Eurovia Jan Muzika.

V budoucnu by se měla dočkat rekonstrukce ještě křižovatka Na Belánce mezi Borskou ulicí a ulicí U Trati. Město na ní bude spolupracovat s Ředitelstvím silnic a dálnic. O tom, kdy to bude, ale zatím ještě není rozhodnuto.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio