Křižovatka smrti na obchvatu Třemošné by už řidiče v budoucnu děsit neměla
Silničáři řeší nebezpečnou křižovatku na obchvatu Třemošné. I když křížení odpovídá všem normám, každý rok se tam stane několik vážných dopravních nehod.
Nebezpečnou křižovatku na obchvatu Třemošné u Plzně zřejmě čekají úpravy. Podle Ředitelství silnic a dálnic sice splňuje všechny normy, přesto se na ní často stávají vážné nehody. Křižovatka se nachází v místě, kde frekventovaný obchvat přetíná silnice mezi Třemošnou a Zálužím.
První nehoda se tu stala už dva měsíce po otevření obchvatu v roce 2011, kdy se v místě srazila tři osobní auta. Poslední tragická nehoda se tu stala 1. listopadu. Řidička, která jela od Záluží, zřejmě nedala přednost autu jedoucímu ve směru od Kaznějova, při nehodě zemřela. Ve druhém voze utrpěli zranění tři lidé.
„Jsou tam umístěny dopravní značky, ale myslím si, že lidi, kteří tam jezdili trvale, byli nacvičeni na to, že mezi Třemošnou a Zálužím je hlavní pozemní komunikace. To se samozřejmě změnilo a řadě řidičů to se spuštěním tohoto obchvatu dělalo velké problémy," uvedl krajský koordinátor BESIP Václav Ircing.
Policejní statistika mu dává zapravdu. Jen v loňském roce došlo na křižovatce k šesti dopravním nehodám a podle závěru policie měly stejnou příčinu - nedání přednosti v jízdě. Ředitelství silnic a dálnic provedlo už několik změn, aby se bezpečnost v tomto místě zvýšila. Ihned po kolaudaci, když se v křižovatce začaly stávat první dopravní nehody, nechalo ŘSD udělat bezpečnostní audit této stavby, který stanovil, že rozhledové poměry jsou v pořádku.
„Nicméně ne každý řidič si přijede až na hranici křižovatky a tam zastaví na stopce. A pokud si takto nenajede, tak tam trochu vadilo zábradlí. Takže my jsme nad požadavek normy ještě ustoupili s tím zábradlím, upravili jsme podchod, který je u té křižovatky a tím ještě více zlepšili ty rozhledové poměry," popsal ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.
Funkční řešení by měl přinést další audit
Později navíc přibyly betonové prvky, které oddělují jízdní směry před křižovatkou od Záluží i Třemošné a mají řidiče upozornit, že přijíždějí ke křižovatce. Poslední úpravou bylo zvýraznění dopravních značek. Ani to ovšem zásadní efekt nemělo.
„Bohužel se ukazuje, že velikost té křižovatky v kombinaci s často nedovolenou rychlostí na té hlavní, na silnici I/27 způsobuje dost fatální dopravní nehody," shrnul Zdeněk Kuťák.
Ředitelství silnic a dálnic proto po jednání s policií zadalo vypracování dalšího bezpečnostního auditu. Varianty možných řešení, které z tohoto auditu vyjdou, by měly problém nebezpečné křižovatky na obchvatu Třemošné vyřešit jednou provždy. Všechny možnosti budou zkonzultovány s policií a teprve pak se rozhodne, které bude nejvýhodnější a nejúčinnější. Výsledky bezpečnostního auditu by měly být do jara.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo
-
Temnota se teď dostává na světlo, říká moderátorka po své výpovědi u soudu s Cimickým
-
Ursula von der Leyen přijede na konci dubna do Prahy. bude obhajovat post šéfky Evropské komise