Mariánské Lázně se zatím nových trolejbusů nedočkají. Nedostaly dotaci
Mariánské Lázně žádaly ministerstvo pro místní rozvoj o dotaci ve výši přes 100 milionů korun. Peníze by lázeňskému městu pomohly s nákupen nových vozidel pro městskou hromadnou dopravu. Tu provozuje městská společnost, která v současné době nutně potřebuje modernizovat zastaralý vozový park.
Firma se chce i nadále zaměřovat na dopravu ekologickou, která má ve městě dlouholetou tradici v podobě klasických trolejbusů. Cílem záměru je nahradit vozidla závislá na trolejích moderními vozy s hybridním pohonem. Z části města by pak mohlo trolejové vedení úplně zmizet.
„Ano, město skutečně nemá přiznanou dotaci na nákup nových vozidel od ministerstva pro místní rozvoj. Znamená to, že budeme muset řešit nějaké další alternativy a ty je třeba v následujících letech diskutovat,“ říká starosta Petr Třešňák. Podle starosty budou dopravu ve městě i nadále zajišťovat současné trolejbusy.
Nutná modernizace městského dopravního podniku vyvolala v loňském roce v Mariánských Lázních sérii diskusí odborníků, politiků i laické veřejnosti. I s ohledem na to, že zastaralé trolejové vedení je pro město a majitele nemovitostí nepříjemnou zátěží. Za představiteli města přijeli s několika moderními vozidly na elektřinu i současní tuzemští výrobci.
Modernizovat je navíc nutné nejen samotná vozidla. Do budoucna musí město obnovit i technologické zázemí trolejbusů, které je staré přes 40 let. Klasické trolejbusy jezdí v ulicích lázeňského města od roku 1952.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Ani na víkend do Minsku nemůžu.‘ Rusko nechce úředníky či státní zaměstnance pouštět za hranice
-
Jak ochránit podmořské kabely? Vždy se něco pokazí. Ujistěte se, že víte, komu volat, radí americký voják
-
Na genetice tolik nezáleží, říkají dívky z babyboxu. Anežka a Dominika spolu chtějí zůstat v kontaktu
-
Majitel neznámý. Pozemky za pět miliard propadly státu, jsou velké jako třetina Prahy