Nefunkční čtecí zařízení můžou komplikovat čerpání slev ve veřejné dopravě v Plzeňském kraji

6. únor 2018

Přes měsíc fungují v Plzeňském kraji slevy v autobusech a vlacích, které objednává hejtmanství. Na zlevněné jízdné s Plzeňskou kartou mají nárok například žáci, studenti, senioři nebo lidé na rodičovské dovolené. Zavedení systému se ale neobešlo bez problémů, na které ještě dnes lidé upozorňují.

Drobné nedostatky při zavedení slev na začátku roku přiznal generální ředitel skupiny Jihotrans, která GW Train provozuje, Robert Krigar: „Bylo to nepochopení některých úkonů při prodeji zlevněných jízdenek našich zaměstnanců nebo zaměstnanců našeho externího dodavatele. Ještě i teď nějaký problém zaznamenáme, takže proběhlo další školení všech zaměstnanců a předpokládáme, že ještě jedno školení by proběhlo příští týden.“

Problémy museli řešit i další dopravci. „Všichni dopravci měli nějaká zařízení, která nefungovala. Se slevami samozřejmě muselo dojít ke změnám jejich softwaru a tato zařízení nejsou všude ještě úplně funkční. Dopravci ale mají pokyny, že i tam, kde nejsou funkční, mají uznávat slevy,“ řekla ředitelka společnosti POVED Zdeňka Kmochová, která v Plzeňském kraji veřejnou dopravu organizuje.

Dopravci i společnost POVED tak denně řeší stížnosti lidí, kteří slevy nedostali. „Každý den nějaké drobné připomínky jsou. Teď zrovna řeším problém pána ze Strašic, kterému opakovaně nebyl uznán doklad a dopravce mu neposkytl slevu. To mě samozřejmě mrzí. Řeším to s dopravcem a pevně doufám, že se ponaučí a tento problém nebude dál pokračovat,“ doplnila Zdeňka Kmochová.

Podle dopravců i organizátora dopravy by si hlavně lidé měli umět o slevu říct, a pokud na ni mají nárok, tak by ji měli důsledně vyžadovat.

autoři: mkl , jik
Spustit audio