Zpravodajství14. září  2017 v 08:47  

V Plzni bude jezdit víc trolejbusů s bateriovým pohonem

Plzeň chce časem nahradit všechny trolejbusy s pomocným dieselagregátem novými trolejbusy s trakční baterií jako nezávislým pohonem - Foto:  Magistrát města Plzně

Plzeň chce časem nahradit všechny trolejbusy s pomocným dieselagregátem novými trolejbusy s trakční baterií jako nezávislým pohonemFoto:  Magistrát města Plzně

Vedení západočeské metropole si nový typ pohonu trolejbusů pochvaluje. V budoucnosti by ulicemi města měly jezdit už jen tyto modely.

Plzeňská radnice hodlá postupně nahradit všech 35 trolejbusů s pomocným dieselagregátem novými vozy, které jsou vybaveny právě trakční baterií jako nezávislým pohonem. Plzeňské městské dopravní podniky už od února testovaly sedm takových trolejbusů a s výsledky testů je vedení podniku spokojeno. 

„V ostrém provozu a v zátěžových zkouškách prokázaly skvělé jízdní vlastnosti," uvedl mluvčí PMDP René Vávro. 

Jde o jeden z projektů konceptu Smart City Plzeň. Cílem konceptu je pomocí chytrých a inovativních řešení zjednodušovat život občanům. Zavádění nových bateriových trolejbusů má vést ke snížení emisí CO2, snížení hlučnosti a také k většímu komfortu cestujících i řidičů. Právě řidiči považují za velké plus jednoduchost obsluhy. Zatímco přepnutí z napájení trolejemi na baterie je otázka vteřiny, diesel se musí startovat déle a v zimě je navíc třeba ho předem nahřívat. 

„Tyto trolejbusy navíc nemají, oproti těm s dieselagregáty, problém s přehříváním v letních měsících," vysvětlil dopravně provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček. 

Do konce září bude mít Plzeň už šestnáct bateriových trolejbusů 

Plzeňské městské dopravní podniky chystají obměnu trolejbusů s dieselagregáty v investicích do obnovy vozového parku na příští léta. Podle vedení podniku je elektrický pohon ekologičtější než dieselové motory i pohon na plyn a měl tedy být hlavně ve veřejné dopravě podporován výrazněji. 

V současnosti jezdí v ulicích Plzně 87 trolejbusů, všechny vyrobila plzeňská Škodovka. Vozy s pomocným bateriovým pohonem jezdí především na linkách vyjíždějících do okrajových částí města nebo při výlukách. Do konce září jich bude západočeskou metropolí projíždět šestnáct. Cenově jsou vozy s pomocným bateriovým pohonem zhruba srovnatelné s vozy s dieselagregátem. Na příští rok zvažuje městský dopravní podnik prodloužení trolejbusové linky k fakultní nemocnici na Lochotíně. 

Autor:   ČTK, Směna ČRo Plzeň
Pořad: Zprávy  |  Stanice: Plzeň
Čas vysílání: každý den v celou hodinu a 05:30, 06:30, 07:30  |  Délka pořadu: 4 minuty  
 

Nové články v rubrice

Stojíme o váš názor

Pište nám své názory přes webový
formulář, SMS, Facebook nebo
Twitter, můžete je i sdílet se svými
přáteli. Nejzajímavější názory rádi odvysíláme.

Plzeňský kraj
  Srážky: přeháňky, D5-78,2
  Srážky: přeháňky, D5-77,8
  Srážky: sněžení, D5-145,8

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace