V Plzni začíná přestavba domažlické železniční trati
Cílem je zrychlit vlaky a zvýšit bezpečnost. Vybudování přesmyku v městské části Skvrňany za víc než miliardu korun z většiny pokryje evropská dotace.
Modernizací projde 2,5 kilometru trati, kde přibude druhá kolej, nové trakční vedení a nová železniční zastávka Skvrňany. Součástí je i přeložka hlavní silnice I/26 z Plzně do Domažlic. V těchto dnech vrcholí přípravné práce.
„Začalo se přípravou území. Vykácené byly zhruba čtyři tisíce stromů v těsném okolí železničních tratí a zároveň bylo odstraněno 4,5 hektaru nežádoucích porostů a křovin. Proběhla také demolice několika domů v ulici Emingerova a v dalších přilehlých ulicích,“ řekl zástupce ředitele výstavby Daniel Hála.
Řidiči se musí připravit na omezení dopravy
Práce na železničním svršku i na hlavní silnici začnou naplno 1. března. Vlaky budou mít výluky a částečná omezení čekají i řidiče.
„Na Domažlické ulici budou uzavírky částečné. Nicméně průjezdnost jako taková ve směru Domažlice bude zachována a nijak provoz nezpomalí. Přeložka nové Domažlické ulice měří zhruba kilometr. V jejím rámci bude vybudovaný nový nadjezd železniční trati, v konci úpravy bude kruhový objezd. Nová přeložka Domažlické bude jednoproudá v každém směru,“ potvrdil Daniel Hála
Práce na železnici popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš: „Během stavby Domažlického přesmyku bude také vybudována nová bezbariérová železniční zastávka Plzeň- Skvrňany. Po modernizaci trati se cestující dočkají vyšší cestovní rychlosti, lepší kultury cestování a také zvýšení bezpečnosti vlakové dopravy.“
Přeložka hlavní silnice by měla být hotová do konce letošního roku a práce na železnici do dubna 2020.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Ruské úřady zadržely Šojguova náměstka kvůli podezření z korupce
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo