Bonita klienta

29. únor 2012

Bonita klienta je kvalita klienta, zejména pak jeho schopnost plnit závazky.

S tímto pojmem se setkáváme v případech, kdy žádáme o půjčku nebo úvěr a banka si ověřuje bonitu klienta tím, že zkoumá jeho bankovní historii (pokud má účet u této banky) anebo bonitu klienta ověřuje v registru dlužníků (který spravují banky i nebankovní sektor), případně v registru dlužníků SOLUS. Pokud je vše v pořádku není pak zpravidla problém půjčku nebo úvěr získat. Důležité je, aby na účtu klienta byl pravidelný pohyb peněz, tzn. hlavně, příjem mzdových nebo jiných peněžních prostředků.

Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.