Vánoční nákupy: Připravte se s naším právníkem na brutální (a klamavé) slevy!

9. prosinec 2015

Předvánoční nákupy jsou nejbrutálnějším útokem na vaše peněženky. Na každém kroku narazíte na slevy, akce a výprodeje. Kdy je sleva opravdu sleva?

Podle právníka časopisu dTest Lukáše Zeleného patří mezi běžné klamavé praktiky likvidace prodejny, která ale klidně trvá i tři roky. Asi víte, jak se obchodník chová celý rok a v cizích městech se ptejte známých. Anebo místních. Dobré je taky mít obecný přehled o cenách. Využijte internetové srovnávače.

Platí na zlevněné zboží dvouletá záruka? „Na každé zboží je dvouletá záruční doba,“ připomíná právník. Výjimkou je sleva poskytnutá na konkrétní vadu zboží. Třeba na kabátu chybí knoflík, proto zaplatíte méně. Ale musíte být na to upozorněni před zakoupením zboží.

Čtěte také

Nebezpečná franšíza

Někdy se taky stává, že „obchodník neumí počítat“. Konkrétní akce (výše slevy) totiž jednoduše neodpovídá konečné ceně. Tohle musíte hlídat sami. Před nákupem dražší věci určitě obchodníka trochu prolustrujte. Může vást totiž zmást i jméno prodejce na vývěsce obchodu.

„Může to být franchising a prodává někdo úplně někdo jiný,“ varuje Zelený. To znamená, že obchodník své známé jméno jen pronajme jinému, který neprodává pouze zboží této značky.

Ostatní záznamy poraden najdete v iRadiu v Dopoledni s Dvojkou.

autoři: lup , Jiří Holoubek
Spustit audio