Naše téma23. října  2015 v 18:15  

„Odhal se, odhal se!“, vyzývají fanoušci youtubera

Rozpravy o českých médiích - podzim 2015 - Foto: Kateřina Písačková

Rozpravy o českých médiích - podzim 2015Foto: Kateřina Písačková

Zástupce veřejnoprávního rádia, ředitele digitálního obsahu velké mediální společnosti, socioložku i aktivního youtubera nabídly první podzimní Rozpravy o českých médiích. Pestrá škála panelistů rozproudila debatu do svěžího tempa a přinesla neotřelá, pro Rozpravy ne úplně obvyklá, slovní spojení, respektive volbu slovníku.

Premiér si ale Rozpravy připsaly více. Eva Králová ze společnosti TNS Aisa exkluzivně a vůbec poprvé představila dva aktuální výzkumy, které se zvoleným tématem „Mladí a připojení“ úzce souvisejí. Výzkumy s názvem „Češi v síti“ a „Connected life“, zaměřující se na online život české generace Y, mimo jiné konstatují, že jedna třetina této mladé generace poslouchá rádio. 

Dobrá zpráva pro rádio, rozhlasové tvůrce a tradiční mediální hráče, mohlo by se zdát. Žádné pozitivní zprávy v prezentovaných výsledcích a současném směřování tradičních médií ale nevidí Martin Ondráček, zodpovědný za projekt Playtvak.cz společnosti MAFRA a ředitel jejího digitálního obsahu. Pokud totiž „stará“ média nenajdou urychleně způsob, jak oslovit skupinu mladých lidí ve věku 15-25 let, hrozí jim dle jeho názoru zánik, nebudou totiž mít pro koho vytvářet obsah. 

Posun k audiovizuálnímu obsahu je patrný ve společnosti i v komunikaci. Vnímá to tak i Iva Jonášová, dramaturgyně nových formátů České rozhlasu, a za pravdu ji dává také vývoj debaty v rámci Rozprav, ve kterých audiovizuální obsah dominoval. Iva ví, že zájem mladých lidí zpracovávat audio formáty je minimální. Věří, že tradiční média přežijí, a pokud ano, v čem vnímá budoucnost rádia? Dozvíte se z videozáznamu Rozprav

Úspěšným tvůrcem videí na YouTube, kterého se ke spolupráci momentálně snaží získat i společnost MAFRA, je NejFake. Tvář zahalená šátkem a slunečními brýlemi nutí přemýšlet. Přemýšlet o tom, kdo se za ní skrývá a jestli je toto poznávací znamení jen dobře promyšleným marketingovým tahem, nebo snahou uchránit si vlastní soukromí. 

„Odhal se, odhal se,“ vyzývají NejFaka jeho fanoušci. Jakým dalším tlakům ještě tento youtuber čelí, vykradl někdo jeho tvorbu nebo se nechal on inspirovat někým jiným, a jakou nabídku by neodmítl? 

Odpovědi na tyto a další otázky, prezentaci zmíněných výzkumů, ale také pozvánku na další PRESSpektivy, nabízejí Rozpravy o českých médiích. Nenechte si je ujít a podívejte se na video třeba hned teď. 

Autor:  Adéla Kalibová

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace