Naše téma12. srpna  2016 v 09:00  

Proč mají američtí milleniálové rádi podcasty

Generaci mladých lidí vlastně zajímá stejný obsah jako jejich rodiče. Jen ho musí dostat v moderním kabátku. - Foto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

Generaci mladých lidí vlastně zajímá stejný obsah jako jejich rodiče. Jen ho musí dostat v moderním kabátku.Foto: Fotobanka Pixabay, CC0 Public domain

Audio je pro milleniály stále atraktivní. Důležitá je jeho forma.

Asi málokoho již překvapí, že studie, která se v USA zabývala oblíbeností poslechu rádia u generace milleniálů, neukázala pro klasické AM/FM rozhlas příliš růžová čísla. Milleniálové zkrátka přijímají obsah napříč médii.  

To však neznamená, že audio stojí na okraji jejich zájmu. Podle instituce Edison Research, která zaměřila jeden ze svých průzkumů právě na podcasty se ukázalo, že 35 % posluchačů tohoto audio formátu je z demografické skupiny 18 – 34 let. Podobná data ukázala i společnost comScore, která přišla na to, že lidé z výše uvedené věkové skupiny vlastnící smartphone, si pustí podcast minimálně jednou týdně, a to až o 44 % častěji než jiný dospělý uživatel chytrého telefonu. Podcasty mají však (alespoň podle výsledků z USA) největší úspěch u mladších z generace milleniálů. Zatímco posluchači ve věku 18 – 34 let si podcast pustí jedenkrát častěji než zbytek dospělé populace USA, u lidí ve věku 12-17 let je to až dvakrát častěji.  

Proč je ale podcast pro mladou generaci tak atraktivní? Zde může být pár důvodů: 

- Čím je člověk mladší, tím více je napojen na své mobilní zařízení a v případě, že je obsah dostupný i tam, pak stojí za jejich pozornost.  

- Důležitý je pro mladou generaci také on demand obsah, tedy možnost poslechnout si pořad tady a teď, kdykoliv si vzpomenou. 

- Poslouchat a sdílet s ostatními – milleniálové nejen že rádi sdílí své oblíbené pořady, ale také se rádi inspirují tím, co sdílí jejich přátelé.  

- Pohádky a fantasy? Kdepak, milleniálové nejvíce ocení nefiktivní a reality obsah. 

Obsah, který milleniálové poslouchají se tak nemusí až tak dramaticky lišit od generace jejich rodičů, která jej však ladí na klasickýh AM/FM přijímačích. Shrnuto a podtrženo – i mladí poslouchají, jen je potřeba přizpůsobit formu: vytvářet podcasty pro mobilní zařízení nebo je uveřejnit na internetu a mít možnost si je přehrát v okamžiku, kdy lusknou prstem. 

Původní anglickou verzi článku, kterou uveřejnil americký web www.audio4cast.com, najdete tady. 

Autor:  Eva Hudzieczková

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas