Módní průmysl a budoucnost médií

9. říjen 2014

Kreativní průmysl udává trendy ve všech oblastech života. Média je dále šíří a přetváří je na masové hity. Kdo však udává nové trendy v kreativním průmyslu a jaký vliv to má na práci novinářů?

Stefan Siegel je pojem zejména pro znalce módního světa a odbornou veřejnost pohybující se ve světě módy. Ve svých 30 letech společně se svým bratrem založil webovou platformu Not Just A Label, která od svého počátku podporuje a propaguje mladé návrháře a designéry. Pomáhá jim najít zákazníky a vybudovat si vlastní značku ve světě, který je dlouhodobě postavený na silných a stabilních jménech, jež nešetří na financích vynaložených na reklamu a účast na prestižních módních přehlídkách. Díky tomu se mnohdy stávají pro začínající tvůrce nedosažitelnou metou.

Tým NJAL nabízí na svých webových stránkách tvorbu nových návrhářů, ale zároveň jim poskytuje poradenství z oblasti módního průmyslu, publikuje články a rozhovory se zajímavými osobnostmi o nadčasových tématech a pořádá školení a semináře na univerzitách i pro odbornou veřejnost.

Po téměř 6 letech své existence registruje NJAL více než 16,000 návrhářů ze 106 zemí. Webové stránky každý měsíc navštíví miliony uživatelů. Stala se z ní jedna z nejrespektovanějších webových stránek pro mladé návrháře a designéry na světě. A stále se drží svých zásad z dob začátků – podporovat začínající jména, být respektovaným kurátorem nových oděvů z hlediska kvality a nikoliv z hlediska financí, neprodávat reklamu a nezaprodat se velké masové značce.

A sdílet, sdílet, sdílet: od prostoru na internetu až po znalosti a nápady.

Na NJAL zaujme rovněž práce vlastního redakčního týmu s hlavními tištěnými tituly zaměřenými na módu a životní styl. Redaktoři NJAL se soustředí na témata, jejichž přesah je nadčasový. Zatím nejúspěšnějším vlastním článkem publikovaným na webu NJAL byl sloupek o slow fashion v době, kdy byla myšlenka slow fashion rozšířená spíše jen mezi znalci. I dnes se však lze k textu vrátit a stále v něm můžeme najít nejen užitečné informace o hlavních myšlenkách tomto trendu, ale zajímavé je i srovnání obsahu článku s realitou několik let od jeho publikace.

A na stejném principu se NJAL snaží pracovat i se zavedenými komerčními médii. Dbát na kvalitu poskytovaného obsahu, nepodplácet si přítomnost v jednotlivých vydáních reklamou a nespoléhat na publicitu pouze přes velké tituly. Využívat vlastních zdrojů a starat se o na míru šitou publicitu vlastními silami.

Jaká je tedy budoucnost velkých médií? Které značky v mediálním světě v budoucích letech neztratí na svém vlivu? Jak si stojí tradiční média vedle těch digitálních?

Stefan Siegel se narodil v Itálii, vystudoval mezinárodní obchod na Vídeňské univerzitě, žije v Londýně a od studií na univerzitě se živil jako model pro nejznámější módní návrháře. Před založením NJAL sbíral zkušenosti jako finanční poradce pro kreativní průmysl ve společnostech Ernst & Young, Sal. Oppenheim a Merrill Lynch.


Rozhovor se Stefanem Sieglem o novém pojetí luxusu, módní univerzitě a globálních trendech natočila pro pořad Modeschau na Radiu Wave Veronika Ruppert. K poslechu je zde.


Seminář se Stefanem Siegelem o kreativní průmyslu a digitálním prostředí se uskutečnil v rámci letošního Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu. Speciální poděkování patří Pavlíně Louženské, která videorozhovor se Stefanem Sieglem umožnila.

autoři: Edita Kudláčová , lf , Damian Machaj
Spustit audio