Inspirace z rádií15. října  2015 v 12:45  

Yle spouští platformu FOLK pro sdílení mediálního obsahu

Finští kreativci se mohou podílet na tvorbě programu ve veřejnoprávních médiích. - Foto: Licence Public domain CC0, Pexels .com

Finští kreativci se mohou podílet na tvorbě programu ve veřejnoprávních médiích.Foto: Licence Public domain CC0, Pexels .com

Finská veřejnoprávní televize hledá talentované tvůrce mezi svými občany.

Finská veřejnoprávní vysílací služba Yle spustila platformu FOLK, která svým uživatelům umožňuje sdílet mediální obsah. Tvůrci z celé země zde mohou přihlásit své příspěvky, které, v případě, že je vybere odborná porota, budou přístupné jak v televizi, tak v rádiu či na webu této finské veřejnoprávní instituce. Tiskový mluvčí Yle, Risto Kuulasmaa proto vybízí všechny potenciální autory, aby začali své příspěvky přihlašovat na webu. 

Veřejnoprávní služba Yle má ve svém portfoliu dvě celoplošné televizní stanice, 13 rádiových kanálů a k tomu ještě 25 regionálních rozhlasových stanic. Nový projekt byl spuštěn tento týden a jeho cílem je zpřístupnit veřejnoprávní média široké veřejnosti – ta se díky tomu může podílet na tvorbě mediálního obsahu pro veřejnoprávní vysílání. Všechny přihlášené příspěvky projdou nejdříve schvalovacím procesem a ty nejlepší, které porota vybere, se začaly vysílat 2. října. 

Yle chce jít s dobou a být trendy – většina nových hvězd, úspěšných pořadů či virálních videí pochází z prostředí sociálních sítí, proto se tohle veřejnoprávní médium snaží lovit v těchto vodách a snaží se o přitáhnutí většího publika, ale hlavně o přinášení smysluplného mediálního obsahu, který bude k dispozici všem divákům a posluchačům. Tiskový mluvčí dále dodává: „Vítězný projekt, který před porotou uspěje, bude realizován formou internetového streamu a doprovodí jej vysílání na televizních a rádiových kanálech. Yle se snaží o novou formu, jejíž výstupem by mělo být nalezení a monitorování nových talentů z oblasti lokální žurnalistiky, mladých trendstetterů, investigativních novinářů či komediantů.“ 

Nová služba FOLK by také v rámci celé země vytvořila síť jednotlivých kreativců, ale i celých týmů, kteří se zajímají o inovace v oblasti sociálních médií, aby jim mohli poskytnout prostor pro diskuzi a navzájem by zde sdíleli své poznatky. Jak však uvedl Kuulasma, tento experimentální prostor je zatím v řešení. 

Původní verzi článku najdete ZDE

Autor:  Eva Hudzieczková

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas